بررسی ادغام بانک‌های نظامی در سپه

بیش از دو هفته است که بحث ادغام بانک‌های نظامی شکل جدیدی به خود گرفته و مدیران عامل بانک‌های منتسب به نهادهای نظامی در جلساتی ادغام با یکدیگر را بررسی می‌کنند.

عصر بانک؛ماه‌های پایانی سال گذشته بود که موسسه اعتباری ثامن به بانک انصار ملحق شد و برخلاف نظر بانک مهر اقتصاد، صحبت از الحاق این بانک به این مجموعه نیز مطرح شد.

 

همان زمان گفته می‌شد سایر بانک‌های نظامی نیز در مجموعه‌ای دیگر ادغام می‌شوند تا اینکه در دو هفته گذشته ورق برگشت و طرح جدیدی مبنی بر ادغام همه بانک‌های نظامی و بانک سپه مطرح شد و در حال بررسی مدیران این بانک‌هاست.گفته می‌شود برخی از این بانک‌ها با این ادغام موافقت کرده‌اند. اگر این اتفاق عملی شود پنج بانک انصار، مهر اقتصاد؛ حکمت ایرانیان؛ قوامین وکوثر به بانک سپه ملحق می‌شوند تا نقش قدیمی بانک سپه مجدد احیا شود. بانک سپه در سال 1304 از محل موجودی صندوق بازنشستگی درجه داران قشون تاسیس شد و به این جهت فعالیت یک سال نخست این بانک به نیروهای ارتش اختصاص داشت. تا پیش از تاسیس بانک‌های مختلفی که به نیروهای نظامی کشور اختصاص داشت، حقوق و حساب‌های نظامیان نیز در بانک سپه بود که کم کم به این بانک‌ها منتقل شد.به نظر می‌رسد تصمیم مقامات و مسوولان در حال حاضر نیز بر روال قبلی معطوف است و باید دید تجربه ادغام‌های گذشته نیز تکرار خواهد شد.

 

/دنیای اقتصاد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.