0
0

چه میزان آب برای رفع نیاز بدن در طول روز نیاز است

۱۸:۰ - ۱۳۹۷/۵/۲۸کد خبر: 159755
بسیاری معتقدند که به طور روزانه باید ۸ لیوان آب خورد اما این یک اشتباه است. پس بنابراین چه میزان آب باید بنوشیم؟

عصر بانک؛ شما چه میزان آب می‌نوشید؟ حدود 60 درصد از بدن انسان‌ بزرگ‌سال را آب تشکیل می‌دهد که شامل مغز، قلب، ریه، ماهیچه، پوست و حتی 30 درصد از استخوان‌های ما می‌شود، به‌علاوه  آب کمک می‌کند تا دمای داخلی بدن ما تنظیم شود.

 

براساس گزارش «لایو ساینس»، نکته مهم این است که  میزان آب مورد نیاز بدن ما در طول روز چقدر است؟ بسیاری معتقدند که به طور روزانه باید 8 لیوان آب (1.5 لیتر) بنوشیم که به قانون 8*8 معروف شده است، اما این اشتباه است! با وجود فراگیر بودن این مسئله اما هیچ سند علمی وجود ندارد که از آن پشتیبانی کند.



با توجه به تحقیقاتی که در سال 2002 پیرامون مصرف آب روزانه صورت گرفت، مشخص شد نوشیدن  8 لیوان آب بسیار بیشتر از میزان نیاز واقعی بدن ما است. مشکل این قانون آن است که تحقیقات نشان داده است، نوشیدن آب آشامیدنی تنها راه هیدراته نگاه داشتن بدن نیست.



هر چیزی که ما به عنوان غذا می‌خوریم دارای مقداری آب است، میزان آب در میوه‌ها و سبزیجات خام بسیار زیاد است، برای مثال میوه‌هایی مانند هندوانه و توت فرنگی بیش از 90 درصد وزن آن‌ها را آب تشکیل می‌دهد. از همین رو متوجه می‌شویم که رژیم‌های غذایی مختلف به طور طبیعی دارای مقادیر متفاوتی آب هستند و تحقیقات نشان داده است که حدود 20 درصد از آب مورد نیاز بدن مردم آمریکای شمالی از طریق خوردن مواد غذایی تأمین می‌شود.



یکی دیگر از منابع دریافت آب مورد نیاز بدن که نادیده گرفته شده است خوردن سایر نوشیدنی‌ها مانند چای، قهوه، آب میوه، نوشابه، شیر و موادی از این قبیل است که به تأمین آب بدن کمک می‌کند.



آکادمی ملی بهداشت آمریکا پیشنهاد کرده است با مجموع تمام شیوه‌های دریافت آب مانند غذا، نوشیدنی‌ها و آب طبیعی که می‌تواند آب بدن را تأمین کند؛ زنان حدود 2.7 لیتر و مردان 3.7 لیتر آب در روز مصرف کنند. البته این یک دستورالعمل کلی است و به برای تمامی افراد و گروه‌ها توسعه نمی‌شود.



چگونه متوجه کم بود آب بدن شویم؟



طبق گزارش «گجت‌نیوز»، تشنگی یک واکنش طبیعی است برای اینکه بدانیم بدن ما به آب احتیاج دارد و با نوشیدن آب آن را برطرف کنیم. البته علاوه بر احساس تشنگی راه دیگری مانند مشاهده رنگ ادرار وجود دارد که به ما اطلاعاتی درباره میزان کم بودن آب بدن می‌دهد. در واقع اگر رنگ ادرار ما زرد کم رنگ باشد میزان آب بدن ما کافی و اگر رنگ آن تیره یا نارنجی باشد یعنی میزان آب بدن ما کم است و باید بیشتر آب بنوشیم.

 

/ فارس

مشاهده مطالب مربوط به اخبار روزصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین

برچسب‌ها:رفع نیاز بدن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




آخرین اخبار

سوالات مهم آخوندی درباره اعدام سلطان سکه

افتتاح کتابخانه ایران کیش و خبر خوش برای استارت‌آپ‌های پرداخت الکترونیک

ایرانی ها باید به این باغ سر بزنند /تصاویر

جدول/ عملکرد بانک‎‌های بورسی بر اساس صورت‌های مالی سال ۹۶

محمد حسن ترابی مدیر امور مشتریان و روابط عمومی بانک صنعت و معدن شد

جایگزینی دینار به جای دلار در مبادلات با عراق

تکنولوژی هوش مصنوعی ۱۶ تریلیون دلار از تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص می‌دهد

۱۸ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه کارگران تسویه می‌شود

چهار ایراد مهم شورای نگهبان به کنوانسیون CFT

۱۰ دانشگاه برتر جهان بر اساس اولویت استخدام دانشجویان معرفی شدند

حقوق کارمندان سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟

دولت با تغییر نرخ ارز، کسری بودجه خود را می‌پوشاند/کمک دولت به مؤسسات مالی و پولی از جیب مردم

سقوط بیت کوین دائمی است؟

خودپردازهای بانکی در برابر هکرها چقدر آسیب پذیرند؟

اینفوگرافی / بانک‌ها امسال چقدر وام داده‌اند؟

اطلاعات تصویری