بازار ارز پاتوق “نوسان‌گیران” شد

بازار ارز روز پر رفت و آمد و پرتقاضایی را شروع کرد و همچنان ادامه دارد. در حالی قیمت‌ها افزایشی شده و کانال‌های جدیدی را ثبت کرد که اکنون این نوسان‌گیران ارز هستند که حواسشان جمع بازار ارز است.

عصر بانک؛امروز(سه‌شنبه) در بازار ارز قیمت دلار که تا روز گذشته حدود 10 هزار و 700 تومان معامله شده بود، از کانال 11 هزار به 12  هزار تومانی وارد شد و تا 11 هزار و 100 تومان نیز معامله شده است. همچنین یورو از حدود 12 هزار و 500 تومان روز گذشته به کانال جدید وارد و 13 هزار و 100 تومان هم برای برخی معاملات ثبت شد. در سوی دیگر بازار سکه نیز ملتهب بود و قیمت‌ها افزایشی پیش رفت؛ به گونه‌ای که از حدود سه میلیون و 850 هزار تومان دیروز رشد کرده و چهار میلیون تومان را رد کرد، سکه تمام بهار آزادی تا چهار میلیون و 50 هزار تومان در بازار قیمت خورده است.

 

بررسی روند جریان بازار ارز در محوطه میدان فردوسی و چهارراه استانبول از این حکایت دارد که مانند یکی دو روز گذشته تقاضا برای خرید ارز افزایش پیدا کرده و کمتر هستند افرادی که مایل به فروش باشند. فعالان بازار می‌گویند در رشد قیمتی که اتفاق افتاده افراد حرفه‌ای دست به نوسان‌گیری زده و خرید و فروش می‌کنند، اما افراد غیرحرفه‌ای و یا عامه مردم که تقاضای آن‌ها برای انجام امور تجاری و یا تقاضای تحریک شده‌ای نیست و شناخت کافی از بازار ندارند، دست به فروش نمی‌زنند، هر چند که ممکن است در این بین خرید انجام دهند، اما همین خریدی که فروش چندانی را با خود به همراه ندارد، تقاضایی ایجاد کرده که قیمت‌ها را افزایشی کرده است.

 

البته امروز رئیس جمهوری در صحن مجلس حاضر شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد که مجلس چندان از گفته‌های روحانی قانع نشد و این موضوع تا حدی بر بازار ارز اثر روانی داشته است. آن طور که فعالان بازار می‌گویند عدم توافق بین مجلس و دولت در مجاب شدن از اظهارات رئیس جمهوری تا حدی جو را در بازار تحریک کرد. از سوی دیگر از روزهای گذشته با توجه به اینکه سیگنال مثبتی برای آرامش فضای اقتصادی دریافت نشده و قیمت‌ها در سایر بازارها رو به افزایش است، بنابراین مخاطبان بازار ارز نیز امیدی به عادی شدن شرایط و کاهش قیمت نداشته و بار دیگر سرمایه‌گذاری خود را بر پایه دلار و تبدیل ریال به ارز قرار داده‌اند.

 

صرافان و سایر فعالان بازار ارز پیش‌بینی مشخصی از روزهای آینده بازار نداشته و می‌گویند عمدتا فضا روانی پیش می‌رود و هر آن ممکن است اتفاق جدیدی در بازار رخ دهد.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.