انقلاب در واقعیت مجازی با “لباس تسلا”

لباس مخصوص ابداعی شرکت "تسلاسوت"(Teslasuit) به همین نام، اولین پوشیدنی کامل هوشمند در جهان است که واقعیت مجازی و افزوده را وارد سطح جدیدی می‌کند.

عصر بانک؛به نقل از تسلاسوت، کاربردها و قابلیت‌های بالقوه سیستم‌های واقعیت مجازی در حال افزایش است که بازار بازی‌های رایانه‌ای را متحول کرده است.

 

علاوه بر این، واقعیت مجازی(VR) می‌تواند برای تجسم اطلاعات در بخش‌های صنعتی استفاده شود یا در بخش دفاعی می‌تواند برای ایجاد محیط‌های شبیه‌سازی شده به منظور آموزش خلبانان، سربازان و تیم‌های واکنش سریع، در شرایطی که استفاده از تجهیزات واقعی خطرناک است، استفاده شود.

 

انتظار می‌رود هزینه‌های مرتبط با این فناوری کاهش یابد و صنایع بیشتری مانند خودروسازی، تولیدی، داروسازی و بهداشتی، آموزش و پرورش، توانبخشی و بسیاری دیگر، از واقعیت مجازی و افزوده بهره‌مند شوند. لباس هوشمند نقش مهمی در این انقلاب ایفا می‌کند.

 

"لباس تسلا"(Teslasuit) اولین لباس هوشمندی است که به طور کامل بدن را می‌پوشاند و حرکات بدن را ثبت و ضبط می‌کند و دارای کنترل آب و هوا است.

 

سیستم ضبط حرکت لباس تسلا برای انتقال دقیق موقعیت بدن به محیط مجازی از حسگرها استفاده می‌کند. ضبط و انتقال کامل حرکات بدن و و کنترل حرارتی این لباس باعث می‌شود که کاربر حتی خود را بیشتر در دنیای مجازی احساس کند.

 

 

لباس تسلا در یک محیط واقعیت مجازی، ترکیبی از چندین ویژگی است:

 

  1. سیستم بازخورد کامل حرکات بدن که امکان لمس و حضور در دنیای دیجیتال که مبتنی بر تحریک الکتریکی است را برای کاربران فراهم می‌کند.
  2. سیستم کنترل آب و هوا که حس گرما و سرما را ایجاد می‌کند و کاری می‌کند تجربه واقعیت مجازی به حس واقعی تبدیل شود.
  3. ضبط و انتقال حرکت
  4. سیستم کاملا بی‌سیم

 

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده(AR) تنها زمانی کامل می‌شوند که تمام حواس بدن درگیر باشند. لباس تسلا با استفاده از تحریک عصبی الکتریکی پوست(TENS یا TNS / EMS) و ردیابی حرکت با دقت بالا، به طور کامل کاربر را در دنیای مجازی غوطه‌ور می‌کند.

 

تحریک عصبی الکتریکی پوست(TENS)، استفاده از جریان الکتریکی تولید شده توسط دستگاه برای تحریک اعصاب بدن است. از این روش برای اهداف درمانی و همچنین برای بهبود و تقویت تجربیات واقعیت مجازی به منظور غوطه‌وری کامل در دنیای مجازی استفاده می‌شود.

 

 

تحریک عضلانی الکتریکی(EMS) فرآیند ایجاد انقباض عضلانی با استفاده از یک بار الکتریکی یا پالس خارجی است که معمولا توسط دستگاه EMS ایجاد می‌شود که با TENS متفاوت است، زیرا عضلات را درگیر می‌کند.

 

این لباس از تکنولوژی ماژولار استفاده می‌کند و سیستم پیشرفته احساس لمس آن، احساس کردن وزن اجسام را در دنیای مجازی شبیه‌سازی می‌کند.

 

در حال حاضر، شرکت "تسلاسوت" به دنبال همکاری بیشتر با توسعه دهندگان برای همگام‌سازی لباس ابداعی خود با بازی‌های واقعیت مجازی بیشتر است.

 

انتظار می رود Teslasuit برای خرید در سال 2019 در دسترس باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.