تمی؛ قدرتمندترین ربات خدمتکار

این روزها طیف گسترده ای از ربات ها با امکانات و خدمات متنوع از راه رسیده اند و تمی یکی از قدرتمندترین ربات های خدمتکار محسوب می شود.

عصر بانک؛به گزارش فارس،  تمی یکی از قدرتمندترین ربات های خدمتکار محسوب می شود. این ربات که در نمایشگاه ایفا در برلین آلمان به نمایش گذاشته شده، حدود 90 سانتیمتر قد دارد.

 

سر این ربات متشکل از یک رایانه لوحی یا تبلت 10.1 اینچی است و یک صفحه قفسه مانند کوچک هم در پشت تبلت این ربات قرار گرفته که در واقع برای شارژ بی سیم آن به کار می رود.

 

تعدادی بلندگو نیز بر روی این ربات نصب شده که کار پخش صدا را انجام می دهد. تمی مجهز به انبوهی از دوربین ها، حسگرها، میکروفون ها و غیره است که ردگیری حرکات افراد را در محیط اطراف تسهیل می کند.

 

این ربات مجهز به سیستم شناسایی موانع پیشرفته ای نیز هست که مسیریابی ایمن را برای آن ممکن می کند. اگر سر این ربات را لمس کنید تمی شما را تعقیب کرده و دستورات صوتی شما را دریافت و اجرا می کند.

 

ربات یادشده علاوه بر دریافت انواع دستورات صوتی؛ پخش موسیقی و ویدئو و غیره ازاپلیکیشن های همراه بسیاری ازسایتهای مشهور و شبکه های خبری و غیره نیز پشتیبانی می کند و با بلندگوی هوشمند آمازون اکو نیز سازگاری دارد.

 

این ربات علاوه بر گفتگو با افراد خود از زمان پایان شارژ خود نیزمطلع شده و برای این کار به محلی که شارژر بی سیم آن قرار گرفته، باز می گردد. سازگاری با وای – فای و بلوتوث از جمله دیگر امکانات تمی است. قیمت این ربات که در پاییز عرضه می شود، حدود 1500 دلار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.