0
0

بانکداری نامحسوس را نمی‌بینید اما تجربه می‌کنید

۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۶/۱۷کد خبر: 163167
عصر جدید بانکداری یکپارچه در پس‌زمینه رخ می‌دهد. مشتریان آن را نمی‌بینند اما آن را تجربه می‌کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛بانکها در دنیای موبایلی کنونی سخت می‌کوشند تا قابلیت‌های دیجیتالی کاملی ارائه دهند. آنها از چند جهت مجبور به انجام این کار هستند: اولاً به خاطر رفتارهای دائم التغییر مشتریان و دوم به خاطر آن‌که سازمان‌های دیگر مانند خرده‌فروشان، رستوران‌ها و خواروبارفروشی‌ها به‌سرعت نحوه تعامل خود با مشتریان را به‌روز می‌کنند.

 

فناوری موبایل قواعد ارتباطی را پیوسته تغییر می‌دهد و تجربه مشتری از این طریق ارتقا می‌یابد. بنابراین  صنعت  بانکداری نیز باید واکنشی نشان دهد. بانک‌ها و مؤسسات مالی باید توسعه یابند، نوآوری به خرج دهند و کل تجربه مشتری را به روش‌های تازه و جالب به هم پیوند بزنند. آنها باید سریعاً این کار را انجام دهند. این چالش در اثر تغییر رفتارهای مشتریان ایجاد شده است. برای نمونه، طبق پژوهش‌ها، اشخاص به‌طور متوسط 24 اپلیکیشن روی تلفن همراه خود دارند و اغلب مردم تلفن خود را روزی 28 بار باز می‌کنند تا اپلیکیشن ها را بررسی کنند. جوانان را تقریباً هرگز بدون گوشی تلفن در دست یا روی میز کنار دستشان در جلسه نمی‌بینید و نیمی از آنها هر جا می‌روند تلفن همراهشان را با خود می‌برند.

 

کسب‌وکارهای مختلف، وابستگی ما را به وسایل دیجیتالی ایجاد کرده‌اند و زمان آن است که صنعت خدمات مالی و بانکی نیز این جریان را دنبال کند. خرده‌فروشان مهارت خود را در یافتن روش‌های جدید برای ارتباط با مشتریان نشان داده‌اند. اپلیکیشن‌های بانکی وپرداخت، انجام تراکنش را ساده می‌کنند و به‌طور یکپارچه مشتریان را به خرید متصل می‌نمایند. برای بسیاری از بانکها دنبال کردن این مسیر دربردارنده تغییری انقلابی است: از تکیه بر نقاط تماس فیزیکی مانند استفاده از کارت نقدی در عابربانک تا تمرکز بر نقاط تماس دیجیتال نامحسوس و خودکار. این همان بانکداری نامحسوس است. در اینجا ارتباط از طریق اپلیکیشن رخ می‌دهد (نه فقط از طریق کارتخوان فروشگاه) و کیف پول موبایلی از سطح انتظارات مشتری فراتر می‌رود و API باز پیشنهادهای تازه‌ای ارائه می‌دهد.

 

درحالی‌که زمان اندک و اهداف زیادی پیش روست، در اینجا پنج نکته کلیدی برای استفاده بهتر از فرصت‌های دیجیتالی ارائه می‌دهیم:


1. تصمیم بگیرید بر حوزه‌های متمرکز شوید که به پیروزی‌های فوری برسید: دیجیتالی شدن برای بانک‌ها شامل چیزی بیش از افزودن چند قابلیت تازه و ارتقا یافته به یک اپلیکیشن بانکداری موبایلی است. دیجیتالی شدن اتفاق بزرگی است که پیوسته بر اساس تقاضاهای مشتری و فضای رقابتی، تغییر شکل می‌دهد. اگر بخواهید تأثیری ایجاد کنید و درعین‌حال در پس‌زمینه بر روی راهبردی بلندمدت کار کنید، تمرکز بر حوزه‌هایی که می‌توانید در آن به پیروزی‌های فوری دست یابید، تاکتیکی مفید است

 

2. ایجاد انعطاف‌پذیری: جهان API باز با خود امکاناتی برای سازمان‌ها می‌آورد که از آن طریق می‌توانند خود را دیجیتالی کنند. با ایجاد یک بستر باز و استاندارد، ادغام کردن قابلیت‌های بیشتر در یک پرتفولیو سریع‌تر انجام می‌شود درحالی‌که انعطاف‌پذیری و انطباق‌پذیری از ابتدا در آن گنجانده شده است. درنهایت اگر شرکت‌های خدمات مالی این‌چنین باز و منعطف باشند، می‌توانند آینده عملیات‌های خود را تضمین کنند و به‌سرعت توسعه یابند.

 

3. فرصت ادغام را از دست ندهید: ادغام خدمات جانبی در خدمات اصلی شما می‌تواند راهی بسیار کارآمد برای وارد کردن سریع راه‌حل‌های جدید به بازار باشد. بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها برنامه‌های خدمات مالی حاضر و آماده و صدها قابلیت دارند که می‌توان آنها را در بسترهای پس‌زمینه و داده‌ها ادغام کرد تا به مشتریان بیشتری و با سرعت بالاتر قابل‌عرضه شوند.


4. با اشخاص ثالث همکاری کنید: بسیاری از بانک‌ها در حال حاضر بروی طرح‌های مشارکتی در کنار اشخاص ثالث برای توسعه، آزمودن و به‌کارگیری نوآوری‌های جدید در سیستم‌های پیچیده خود، کار می‌کنند.

5. بازارهای مختلف را مدنظر داشته باشید: هر بازار با دیگری تفاوت دارد و مشتریان هرکدام نیازهای مختلفی دارند. بانکداری موبایلی در دنیا پیشرفته بسیاری داشته است و اپلیکیشن‌های پرداخت‌، تراکنش‌های غیرتماسی و حتی تائید هویت بیومتریک رشد زیادی داشته است. ازاین‌رو اگر پرداخت‌های شخص به شخص یا روبات‌های تجربه مشتری را بخشی از قابلیت دیجیتال خود معرفی می‌کنید، مطمئن شوید که آنها با نیازهای مشتری‌هایتان همخوان هستند.

 

به گزارش عصربانک، درنهایت دیجیتالی شدن چیزی فراتر از افزودن چند مد زودگذر و ترفند به قابلیت‌هاست. دیجیتالی شدن در بانکداری یعنی بانک به بخشی یکپارچه از زندگی مشتریان تبدیل شود، تجربه آنها را بالا ببرد و خدمات بانکی را با انتظارات مشتریان در یک سطح قرار دهد. اهمیتی ندارد که شما در صنعتی متفاوت با اوبر، eBay یا آمازون هستید. شما قطعاً با این شرکتها مقایسه می‌شوید. ایجاد تعادل اهمیت زیادی دارد. عصر جدید بانکداری یکپارچه در پس‌زمینه رخ می‌دهد. مشتریان آن را نمی‌بینند اما آن را تجربه می‌کنند. برخی شرکت‌ها شاید دیجیتالی شدن را در پیش درخواست پول نقد و سپس اسکن کردن یک کد در عابربانک برای دریافت پول نقد بدانند. برخی دیگر استفاده از داده‌ها به روشی هوشمند برای توسعه خدمات شخصی شده یا اپلیکیشن‌ها را دیجیتالی شدن می‌دانند. این موضوع به بازار، تقاضای مشتری و اهداف کسب‌وکار مربوطه بستگی دارد. آیا اهداف تجربه مشتری در دیدرس شما قرار دارد؟


منبع: .paymentscardsandmobile
 

مشاهده مطالب مربوط به بانک و پرداخت الکترونیکصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین


» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




آخرین اخبار

آسیب‌پذیری ۲ میلیارد دستگاه بلوتوثی/دسترسی کامل به اطلاعات قربانی

رونمایی از ۱۲ محصول هوشمند آمازون برای خانه شما/ عکس

رابطه چین و چروک‌های صورت با مشکلات سلامت

در بازار ارز چه می‌گذرد؟

آب‌رسانی به بدن چگونه شما را هوشیارتر می‌کند؟

پرداخت صورتحساب پزشکی بیماران با فناوری تشخیص چهره

نرخ سود چند بانک ۲۳ درصد شد/ جولان بانک‌های خصوصی در رقابت سودی

پلیس فتا خواستار مسدود کردن تمامی حساب‌های مدیران سکه ثامن شد

آدم‌ربایان به بیت‌کوین روی آوردند

معاملات با "چک" کم شد/ ثبت ۱.۲ میلیون فقره برگشتی

آخرین مهلت برای تولیدکنندگان به‌منظور معافیت از جریمه دیرکرد بانکی

تهران مشهد با این قطار ۴۴ دقیقه!+تصاویر

استفاده از ذخایر ارزی کاهش یابد/ بدهی و اضافه برداشت سیستم بانکی پیگیری شود

پیام تبریک مدیر حوزه شرق تهران و مدیر گروه ویژه بانکداری اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت به مناسبت آغاز سال تحصیلی

ساعت کاری بانک‌های خصوصی در مهرماه تغییر نمی‌کند

اطلاعات تصویری