0
0

پرداخت‌های جایگزین، راه‌حل کانال همه‌کاره برای خرید درون فروشگاهی

۱۶:۰ - ۱۳۹۷/۶/۱۸کد خبر: 163199
اگر فروشندگان بتوانند برای مشتریان خود استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین را سهل، سریع و دارای رابط کاربری کاربرپسند کنند، این احتمال وجود دارد که خریداران به‌سرعت جذب روش‌های پرداخت جایگزین شوند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛شاید عبارت «زمان طلاست» کلیشه‌ای به نظر برسد اما با توسعه فناوری و اقبال مشتریان به اینترنت و پرداخت‌های جایگزین برای خرید سریع‌تر و آسان‌تر، این عبارت مصداق پیدا می‌کند.

 

بر اساس گزارش‌های مختلف تجربه خرید حضوری سنتی رو به افول است و روش‌های سنتی پرداخت کم کم از بین می‌رود. استفاده از کارت‌های پرداخت اخیراً از پول نقد پیشی گرفته است اما به‌زودی حتی کارت‌ها هم محبوبیت خود را از دست می‌دهند و در سطح جهان روش‌های پرداخت جایگزین اشکال سنتی را نابود می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از کیف پول الکترونیک از 18 درصد در سال 2018 به 46 درصد در سال 2021 خواهد رسید و در همین بازه استفاده از بسیاری از روش‌های پرداخت سنتی مانند کارت دچار افول می‌شود.

 

در برخی کشورها مانند چین، مشتریان اشتیاق فراوانی به روش‌های پرداخت جدید مانند وی‌چت‌پی و علی‌پی از خود نشان داده‌اند و فروشندگانی که این گزینه‌ها را در اختیار آنها قرار نمی‌دهند بخش عظیمی از بازار را از دست می‌دهند.


این جریانات نشان از تغییری عظیم در رفتارهای خرید مشتریان دارد. مشتریان مدرن خواهان تجربه خریدی لذت‌بخش هستند که ارزش را با سهولت در هم بیامیزد. امروزه حضور مشتریان در فروشگاه‌های خرده‌فروشی با گوشی هوشمند در دست و در حال مقایسه قیمت‌های فروشگاه با گزینه‌های آنلاین بسیار رایج است. هم‌چنین مشتریان قبل از مراجعه برای خرید حضوری محصولات مدنظرشان را به‌صورت آنلاین بررسی می‌کنند. درنتیجه بسیاری از مشتریان با فروشندگانی که در چند کانال فعالیت دارند رابطه‌ای مستمر دارند. مشتریان از طریق وب‌سایت‌ها، روش‌های سنتی و شبکه‌های اجتماعی که به کانال محبوب برای یافتن و خرید محصولات تبدیل شده، تعامل دارند.

 

کاملاً روشن است که فروشنده آنلاین جایگاه شماره یک را به دست آورده‌اند زیرا مشتریان هرروز بیش‌ازپیش دچار کمبود زمان برای خرید حضوری هستند ازاین‌رو فروشندگان دارای فروشگاه‌های حضوری یا باید تجربه کانال همه‌کاره یا همان omni-channel را برای مشتریان خود فراهم کنند یا مشتریان خود را از دست بدهند؛ اما کانال همه‌کاره که فروشگاه‌های فیزیکی را نیز شامل می‌شود شبیه به چیست؟


کانال همه‌کاره چیزی بیش از انتخاب یک قالب


فروشندگان برای ایجاد تجربه کانال همه‌کاره واقعی باید بتوانند با مشتریان به شکلی مستمر در کانال‌های مختلف ازجمله نقاط خرید آنلاین، روش‌های سنتی و شبکه‌های اجتماعی ارتباط داشته باشند. البته فروشندگان باید تجربه‌ای یکپارچه در تمام این نقاط تماس ایجاد نمایند. در عمل این به معنای آن است که مشتریانی که اقلام مختلف را در لیست علاقه‌مندی‌ها یا خرید خود ذخیره می‌کنند یا در شبکه‌های اجتماعی آنها را می‌پسندند، زمانی که وارد فروشگاه سنتی می‌شوند با نام از آنها استقبال می‌شود (از طریق استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص چهره) و به‌سرعت اقلام مربوطه و نیز محصولات دیگری را نیز می‌توان به آنها پیشنهاد داد. آنها می‌توانند داخل فروشگاه با استفاده از کیف پول الکترونیک در داخل یک باجه هزینه را پرداخت کنند و محصول مستقیم به درب منزل یا هرجایی که مدنظر مشتری است ارسال شود. هدف آن است که زندگی راحت‌تر و تجربه خرید برای مشتریان سهل‌تر شود و از تشکیل صف‌های خسته‌کننده به هر قیمتی جلوگیری شود. درنتیجه کارکنان و فضای فروشگاه برای بهبود انتخاب مشتری و خدمات دیگر آزاد می‌شوند.

 

پرداخت‌های در کانال همه‌کاره، تجارت و امنیت بین‌الملل را تسهیل می‌کند


ایجادکانال همه‌کاره و در پی آن لزوم وجود امکان پرداخت در نقاط مختلف از طریق پرداخت‌های جایگزین برای فروشندگان و نیز مشتریان مزایای دیگری نیز دارد. برای نمونه روند توکنیزاسیون که برای مشارکت آنلاین مشتریان و شناسایی آنها در فروشگاه و نیز استفاده از کیف پول موبایل لازم است، می‌تواند با ویژگی‌های بیومتریک، پین کدها و غیره برای شناسایی و تائید هویت خریدار و ایجاد مانع در برابر کلاه‌برداری ادغام شود. هم‌چنین تحلیل‌های مورداستفاده برای پیش‌بینی و رفع نیازهای مشتریان در ایجاد پرونده مالی و برای جلوگیری از کلاه‌برداری تأثیر زیادی دارد. لازم به ذکر است که کشورهای مختلف تاکنون روش‌های پرداخت متنوعی را مورد استفاده قرار داده‌اند و فروشندگان به‌ویژه آن‌هایی که در حوزه بین‌المللی فعالیت می‌کنند و روش‌های پرداخت جایگزین را ارائه نمی‌دهند، در فروش بین‌الملل دچار شکست می‌شوند.


برای نمونه هر فروشنده‌ای که فروش‌های با ارزش بالا در چین را پیش‌بینی می‌کند اگر گزینه پرداخت وی‌چت‌پی و علی‌پی را ارائه ندهد با ریسک بالایی مواجه می‌شود زیرا این دو مورد در آن بازار بسیار بدیهی تلقی می‌شوند. برای بازارهای دیگر ارائه امکان انتقال بانکی یا انتخاب پرداخت‌های جایگزین مهم‌تر است. در کشورهای مختلف میزان تنوع بالاست. در آرژانتین مشتریان مایل‌اند از طریق اقساط پرداخت کنند اما در مکزیک که میل شدیدی به تجارت الکترونیک نشان داده، هم چنان مردم به کارت‌های نقدی وفادارند.


به گزارش عصربانک، در آخر می‌رسیم به این‌که زمان طلاست و ارزشی که مشتریان برای سهولت قائل می‌شوند در بکارگیری روش‌های پرداخت جایگزین کمک می‌کندt زیرا فناوری موجب تغییراتی عظیم در رفتارهای خرید می‌شود. گذار به روش‌های پرداخت جایگزین برای خریداران و فروشندگان منافع زیادی از جهت سهولت، حق انتخاب و امنیت دارد. اگر فروشندگان بتوانند برای مشتریان خود استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین را سهل و سریع و دارای رابط کاربری کاربرپسند کنند، این احتمال وجود دارد که خریداران به‌سرعت جذب روش‌های پرداخت جایگزین شوند.

 

منبع: paymentscardsandmobile
 

مشاهده مطالب مربوط به بانک و پرداخت الکترونیکصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین


» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




آخرین اخبار

بدهی بانک‌های خصوصی ۱۰۰.۱ درصد افزایش یافت

نسخه جدید موبایلت عرضه شد

آینده ارز و سکه را بازار تعیین می‌کند/ فشارهای دشمن نتوانست بر بازار ارز موثر شود

اعطای تسهیلات بانک صادرات در بازار بین بانکی به دیگر بانکها

آغازی نو در مدیریت مالی حسابداری شعب بانک ملی با سامانه دفترکل(GL)

بهترین بازی‌های موبایلی سال ۲۰۱۸

مزایده اموال بابک زنجانی؛ ۲ موتور به قیمت ۱.۷میلیارد/ ماشین‌های ۴میلیاردی آقای میلیاردر +عکس

نمودار قیمت بیت‌کوین/ ریپل به‌دنبال جایگاه سوئیفت در نظام بانکی

سقف تراکنش های خود را با «بام» تعیین کنید

مقابله با مزاحمان تلفنی به سبک دستیار هوشمند گوگل

موزه "آینده" در دوبی میزبان برترین تکنولوژی‌های آینده

عجیب‌ترین فناوری‌های گوگل معرفی شدند

۲۰۰ هزار تومان به حساب چه کسانی واریز شد؟

ارزش بیت‌کوین به ۴۵۰۰ دلار رسید/سقوط ۲ هزار دلاری محبوب‌ترین سکه مجازی تنها در یک هفته

طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از دستور کار خارج نشده است

اطلاعات تصویری