چاه‌های مارپیچی پرتغال را بشناسید

در نزدیکی شهرک سینترا در کشور پرتغال، بنایی عجیب وجود دارد که توانسته توجه گردشگران زیادی را به سمت خود ‏جلب کند. این بنا (‏Initiation Well‏) نام دارد که به معنای چاه‌های مارپیچ است. ویژگی خاص این ساختمان سبک ‏معماریش می‌باشد که ترکیبی از گوتیک - سبک مذهبی مخصوص کلیساها - و یونانی، موری-ترکیبی از عربی، اسپانیایی و ‏بربری- و رنسانس است.‏

عصر بانک؛این بنا دو چاه بزرگ در خود دارد که به تراس‌ها و پنجره‌های کوچک و بزرگی مزین است. گردشگران می‌توانند از همه‌ی قسمت‌های بنا و حتی چاه‌هایش دیدن کرده و با معماری عجیب و غریبش آشنا شوند. در واقع می‌توان گفت که این چاه‌ها، برج‌هایی در داخل زمین هستند و موضوع جالبتر این که هیچ‌گاه از این چاه‌ها برای برداشت آب استفاده نشده و همواره بی‌استفاده بوده‌اند.

 

تاریخ دقیق ساخت بنای عجیب پرتغال مشخص نیست اما متعلق به صدها سال پیش است. اگر اهل ماجراجویی و کشف بناهای ناشناخته هستید اینجا مقصد مناسبی برای شما خواهد بود. چاه‌های مارپیچ پرتغال با دخمه‌های تاریک، پلکان کوتاه و بلند و مجسمه‌های گوناگونش رضایتتان را جلب خواهد کرد.

 

با بازدید از چاه‌های مارپیچ سینترا نوعی از معماری را مشاهده خواهید کرد که شاید هیچ وقت در هیچ‌جای دنیا نبینید، اینجا همه‌چیز روی اصول و دقیق ساخته شده است. پله‌ها به صورت مارپیچ بالا می‌روند و ستون‌ها نقش و نگارهایی ظریف و دوست‌داشتنی دارند؛ همچنین نمی‌توان از پنجره‌ها و درگاه‌های گنبدی شکل اینجا نیز چشم‌پوشی کرد. اینجا دریچه‌ای از گذشته‌ی مردم پرتغال را به روی میهمانانش باز می‌کند.

 

اگر شما هم علاقه‌مند هستید بنای بی‌همتای پرتغال را ببینید از آدرس زیر کمک بگیرید.

 

آدرس: پرتغال، شهرک سینترا، جاده‌ی Barbosa do Bocage

 

ساعت بازدید از این مکان نیز 9:30 تا 19:00 است.

/لست سکند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.