0
0

استقبال بانک مرکزی از امکانات پات برای روشندلان

۱۴:۹ - ۱۳۹۷/۷/۱۹کد خبر: 164857
بانک مرکزی از ایران کیش و پات به دلیل اقدامات مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه جهت استفاده بهینه روشندلان از نرم افزار موبایلی پرداخت قدردانی کرد.

عصر بانک؛درنشستی که به مناسبت بیست و سوم مهر، روز جهانی نابینایان و عصای سفید باحضور شبکه بانکی کشور برگزارشد، داوود محمد بیگی مدیراداره نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت : هدف از برگزاری این جلسه آشنایی با اقداماتی است که توسط بانک های مختلف و شرکت پرداخت ایران کیش برای روشندلان انجام شده است. وی تصریح کرد که تا حد امکان باید سرویس دهی مناسبی برای روشندلان به وجود بیاید. محمد بیگی ضمن تشکرازبانک ها خواست تا آن ها دراین نشست ازبرنامه های آینده ودردست اقدام خوددر این زمینه بگویند.

 

از سویی اعظم سادات آقایی پور معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی از شبکه بانکی کشور درخواست کرد تا سرویس های خودشان را در راستای خدمات رسانی به روشندلان ارتقا دهند . وی در صحبت های خود گفت: تنها اپلیکیشن پرداختی که برای روشندلان ایران سفارش سازی شده اپلیکیشن پات است و از شهره آقابابایی مدیر پروژه پات دعوت کرد تا درباره این نرم افزار توضیحاتی ارائه دهد.


*پات نماینده 24 بانک برای روشندلان


شهره آقابابایی نیز در اینباره اظهارداشت: شاید خیلی از بانک ها نتوانستند که خدمات خودشان را برای استفاده از روشندلان پیاده سازی کنند اما اپلیکیشن پات با ایجاد امکان انتقال وجه از مبدا 24 بانک در نرم افزار پات توانسته به نمایندگی از این 24 بانک به روشندلان خدمت رسانی کند.
وی گفت : اپلیکیشن پات با استفاده از قابلیت تاک بک گوشی های اندروید و نرم افزارهایی که متن را به صدا تبدیل می کنند توانسته است این امکان را برای روشندلان عزیز فراهم کند تا آن ها از تمامی امکانات پرداختی که در این نرم افزار اعم از کارت به کارت ، شارژاینترنت و همراه ، پرداخت قبوض ، دریافت موجودی ، پی پات ، نیکوکاری ، پات سلامت ، افتتاح حساب، آسان خرید، خرید بلیت قطار و هواپیما ، خرید بیمه نامه و... وجوددارد استفاده کنند .


مدیر پروژه پات با تاکید براینکه برای بانک مرکزی بحث امنیت و رعایت نکات حساس دراین اپلیکیشن ازاهمیت ویژه ای برخورداراست اظهارداشت: طبق استانداردهای جهانی، روش امن سازی برای « سکرت اینپوت» هابا اتصال هندزفری به گوشی، صورت می گیرد به نحوی که صدای نرم افزار تنها توسط شخص روشندل شنیده شده و برای اطرافیان پخش نشود.


همچنین دراین نشست علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران به تشریح نیازمندی های نابینایان و سرویس های خدمات بانکی مورد نیاز این قشر پرداخت. بانک های حاضرنیز به برنامه های خود برای ارتقاسرویس های خدماتی بانکی به روشندلان اشاره کردند.

مشاهده مطالب مربوط به بانک و پرداخت الکترونیکصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین


» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




اطلاعات تصویری