استفاده از انگشتر به جای رمز عبور

یک شرکت آمریکایی در نظر دارد در آینده، به جای استفاده از رمز عبور رایانه‌ای، از یک انگشتر استفاده کند.

عصر بانک؛به نقل از فست کمپانی، معمولا برای آغاز کار با تلفن همراه یا لپ‌تاپ، باید یک کد امنیتی وارد شود اما شاید یک انگشتر، در آینده نیاز به کد امنیتی را از بین ببرد.

 

شرکت آمریکایی "موتیو" (Motiv) در سپتامبر سال 2017، یک ابزار ردیابی امنیتی به شکل انگشتر ابداع کرد که می‌تواند ضربان قلب و گام‌های کاربر را اندازه گیری کند. این انگشتر در واقع، ابزاری برای روش "احراز هویت دو عاملی" (2FA) بود.

 

 

اکنون شرکت موتیو امیدوار است روزی این انگشتر، جایگزین رمز ورود شود. "تجاش یونادکت" (Tejash Unadkat)، مدیرعامل این شرکت گفت: این انگشتر می‌تواند در حوزه ایمنی، رابط میان حضور فیزیکی و دیجیتالی کاربر باشد.

 

 

ویژگی‌های ایمنی انگشتر موتیو، با مجموعه‌ای از قوانین دیجیتالی موسوم به "وب‌اوتن" (WebAuthn) کامل می‌شوند. این قوانین، به ابزارهای متصل به اینترنت، سایت‌های اینترنتی و مرورگرها امکان می‌دهند که از روش‌های زیست‌سنجشی برای احراز هویت استفاده کنند. قوانین وب‌اوتن، توسط همان سازمانی تایید شده‌اند که روش احراز هویت دو عاملی را تصدیق کرده و در مرورگرهای فایرفاکس، کروم و مایکروسافت اج کاربرد دارند.

 

 

انگشتر موتیو، نخستین انگشتر مورد تایید در این حوزه است و می‌تواند سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های مورد نظر کاربر را قفل‌گشایی کند. در هر حال، آینده‌ای که در آن، به استفاده از رمز عبور نیازی نباشد، در حال حاضر دور به نظر می‌رسد.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.