چشم‌انداز مثبت از «وبصادر»

سود (زیان) خالص هر سهم بانک صادرات ایران در٦ ماه منتهی به پایان شهریور سال ٩٧ نسبت به مدت مشابه سال قبل، با ٥٨ درصد بهبود مواجه شد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، سود(زیان) خالص «وبصادر» در ٦ ماه ابتدای سال جاری  با مثبت ٢٢٩ ریالی نسبت به ٦ ماه نخست سال ٩٦ به ١٦٣ ریال (زیان) بهبود یافت که نشان از رشد ٥٨ درصدی آن دارد در عین حال این رقم در مقایسه با زیان انباشته ٦٢١ ریالی در صورت‌های مالی حسابرسی شده پایان اسفند ماه ٩٦، بیش از ٣٨٠ درصد بهبود نشان می‌دهد.   

 

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده منتشر شده بر سامانه کدال، افزایش ١٨١ درصدی جمع درآمدهای بانک در ٦ ماه نخست سال ٩٧ نسبت به مدت مشابه سال قبل، از جمله مهمترین دلایل  سرعت گرفتن بانک در مسیر رسیدن به نقطه سر به سر است و این روند با توجه به تلاش مجموعه این بانک  برای عمل به برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مورد نظر، همچنان با جدیت و سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

بنا براین گزارش، مجموع درآمدهای غیرمشاع بانک دراین مدت، با رشد ٤٧ درصدی از ٢٤ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است. درآمدهای مشاع نیز طی این دوره با ٢٨ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل از ٨٠ هزار میلیارد ریال بیشتر شده است.

نرخ پایانی معاملات روزانه «وبصادر» طی دوره مالی مورد نظر از ٦١٨ ریال در پنجم فروردین ماه سال جاری به هزار و٥٠ ریال در ٣١ شهریور ماه رسید که بازده ٧٠ درصدی را نصیب دارندگان خود کرده است. در همین حال بالاترین نرخ پایانی ثبت شده برای این سهم از ابتدای سال ٩٧ تا زمان تنظیم این گزارش، مربوط به معاملات روز دهم مهرماه با رقم هزار و٢٨٠ ریال بوده که بر اساس آن، بالاترین بازدهی وبصادر از ابتدای سال جاری ١٠٧ درصد بوده است.

روند مثبت فعالیت مجموعه بانک صادرات ایران، تلاش برای شفافیت بیشتر در صورت‌های مالی، شتاب بیشتر در اجرای عملیات بانکی، ارائه طرح‌های متنوع  ومحصولات نوین متناسب با نیازهای مشتریان، فروش اموال مازاد، گستردگی شعب و خدمات بانکداری الکترونیک و چشم انداز دست‌یافتنی اهداف آتی، مهمترین دلایل اساسی در سرعت گرفتن بانک به سمت سودآوری بیشتر و درعین حال، حمایت بیشتر از بخش‌های مختلف اقتصادی و تولید ملی است. 

علاوه براین، برنامه‌های آتی بانک صادرات ایران برای افزایش سرمایه و تقویت ساختارهای مالی نیز چشم‌انداز بهتری را برای این بانک ترسیم کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.