بار دیگر؛ تلگرامی که ضدفیلتر شد!

در حالی که چند ماه از فیلتر شدن تلگرام می‌گذرد و در این مدت کاربران به سراغ پیام‌رسان‌های داخلی رفته‌اند یا با استفاده از انواع فیلترشکن و پروکسی یا نسخه‌های داخلی تلگرام همچنان از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد بازار بدافزارها و جاسوس‌افزارها هم‌چنان داغ است و پس از مدتی باز هم محصولات مخرب خود را عرضه می‌کنند.

عصر بانک؛به گزارش ایسنا، سوءاستفاده‌کنندگان از ناآگاهی و عدم اطلاع افراد باز هم اقدام به انتشار نسخه‌های مخرب برخی از برنامه‌های نامعتبر و بدافزار در قالب تلگرام ضدفیلتر کرده‌اند و در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر عرضه‌ی آپدیت نسخه‌ای از تلگرام با قابلیت بلاکچین یا تلگرام ضدفیلتر منتشر شده است با این مضمون که «تلگرام با انتشار نسخه‌ای به صورت کامل فیلترینگ را دور زد؛ بدون فیلترشکن و با سرعتی بالا به تلگرام وصل شوید؛ در ضمن مراقب جاسوس‌افزارهای ایرانی باشید.» و یا «تلگرام بلاک‌چین و ضدفیلتر معرفی شد، این نسخه ویژه کاربران ایرانی منتشر شده است ت از جاسوس‌افزارها استفاده نکنند»

 

البته پیش از این هم چندین بار اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مدیر تلگرام اعلام کرده با استفاده از فناوری «بلاک چین» ابزاری ارائه می‌شود که غیرقابل‌فیلتر خواهد بود، اما این موضوع تا کنون به طور رسمی توسط توئیتر و کانال تلگرامی دوروف تایید نشده است.

 

اما این روزها و در شرایطی که تقریبا تب و تاب فیلترینگ تلگرام خوابیده و هر یک از کاربران روشی جایگزین را برای ارسال پیام‌های خود انتخاب کرده‌اند و از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند یا  سراغ انواع فیلترشکن برای استفاد از تلگرام فیلترشده رفته‌اند، در کانال‌های مختلف مانند روزهای ابتدایی فیلتر شدن این پیام‌رسان، روش‌هایی برای ورود به تلگرام بدون فیلترشکن ارائه می‌شود.

 

 

کاربران باید توجه داشته باشند اگرچه به دلیل متن باز بودن تلگرام، می‌توان نسخه‌های گوناگونی برای آن ارائه کرد که بعضا برخی از آنها با استفاده از وی‌پی‌ان داخلی که از یک پورت و پروتکل خاص استفاده می‌کند، نیاز به فیلترشکن ندارد، اما هکرها و کلاهبرداران اینترنتی هم از کار ننشسته‌اند و بسیار محتمل است بدافزارهایی را در قالب نسخه‌های غیرقابل فیلتر تلگرام در کانال‌های تلگرامی قرار دهند که کاربر را دچار مشکل کند.

 

به همین دلیل کاربران نباید اقدام به دانلود نسخه‌هایی کنند که در کانال‌های مختلف وجود دارد. خصوصا برنامه‌های اندرویدی که با پسوند apk در این کانال‌ها و گروه‌ها دست به دست می‌شوند و منابع آنها مشخص نیست. بلکه تنها راه ایمن، دانلود و به‌روزرسانی نرم‌افزارها از فروشگاه‌های آنلاین معتبر است و به‌روزرسانی هم به صورت خودکار روی نسخه‌ی قبلی انجام می‌شود و برنامه‌ی دیگری را اضافه نخواهد کرد، زیرا در آن صورت احتمال بدافزار بودن برنامه وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.