مهم‌ترین مشکل کسب‌و کارهای نو چیست؟

یک کارآفرین در کسب‌وکار اینترنتی گفت: قوانین و مقررات مجوزدهی برای کسب‌وکارهای نو شفاف نیست و باوجود اینکه از هر جایی که گفتند مجوز گرفتیم اما هنوز دقیق نمی دانیم ذیل چه قانونی هستیم و این شرایط منجر به موارد متعدد دادگاهی می‌شود.

عصر بانک؛نازنین دانشور یک کارآفرین در استارتاپ‌ اینترنتی درباره انتخاب‌ به عنوان برترین جوان کارآفرین آسیا و اقیانوسیه در سی و دومین نشست کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه (CACCI) درباره این نشست اظهارداشت: این نشست هر 2 سال یکبار در منطقه و بین 18 کشور برگزار می شود و از 64 سال پیش تاکنون برگزار شده است که تاکنون ایران در این نشست فینالیست داشته اما امسال نخستین سال است که برنده رقابت از ایران بوده است.

 

وی درباره چگونگی انتخاب نماینده ایران برای حضور و روال برگزاری این رقابت، توضیح داد: اتاق بازرگانی ایران از کارآفرینان سراسر کشور برای حضور در این رقابت دعوت می‌کند و امسال رقابت بین 50 کارآفرین برای انتخاب نماینده کشور شکل گرفت؛ در نهایت از هر کشور یک نماینده در رقابت حاضر می‌شود، نماینده هر کشور بیست دقیقه برای معرفی کار خود فرصت دارد و سپس 6 داور بین‌المللی پس از ارزیابی رای خود را صادر می‌کنند.

 

دانشور با اشاره به 4 حوزه مدنظر داوران برای ارزیابی کار شرکت‌کنندگان، تصریح کرد: داوران براساس دستاورد تجاری، کیفیت راهبری، درگیری در قانون‌گذاری و تاثیرگذاری در نگرش جامعه ارزیابی‌ می‌کنند.

 

این فعال استارتاپی درباره کسب و کار توضیح داد: با 2 نفر این کسب و کار تخفیف گروهی را آغاز کردیم و در حال حاضر 170 نیرو داریم و برای 8 ردیف شغلی نیز در حال جذب نیرو هستیم. همچنین با 40 هزار کسب و کار همکاری داریم و 5 میلیون مشترک از ما خرید می‌کنیم.

 

وی مهم‌ترین مشکل بر سر راه کسب‌و کار خود را شفاف نبودن قوانین عنوان کرد و گفت: قوانین و مقررات مجوزدهی شفاف برای این صنف وجود ندارد و هنوز درگیر تعریف مدل تجارت‌مان هستیم؛ در حالی که از هر جایی که گفتند مجوز گرفتیم اما هنوز دقیق نمی دانیم زیرمجموعه چه قانونی هستیم و این شرایط منجر به موارد متعدد دادگاهی و اصطکاک مجموعه می شود. برای مثال در یک دوره احضار و متعهد شدیم که تخفیف سفر خارجی یا خدمات برخی پزشکان را تبلیغ نکنیم. 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.