ارائه خدمات بانکی به نابینایان

دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در راستای تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان گام برمی دارد.

عصر بانک؛ابراهیم کاظمی مومن سرایی با اشاره به حفظ و رعایت حقوق شهروندی نابینایان، از همکاری با انجمن نابینایان ایران و شرکت «دانش بنیان پکتوس گام» در خصوص تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان خبر داد.

 

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از تجهیز93 شعبه در 21 استان کشور به سامانه خدمات بانکی روشندلان خبر داد و گفت:  از این تعداد 30 شعبه در شهر تهران واقع شده است، لذا به‌منظور پرهیز از تمرکز و تجمع ارائه خدمات حضوری به این گروه از هموطنان صرفاً در شهر تهران و برخی از شهرهای بزرگ کشور؛ توزیع این امکان در مناطق فاقد شعب و یا دارای حداقل شعب تجهیز شده در اولویت قرار گیرد.

 

کاظمی مومن سرایی افزود: بانک مرکزی از بانک ها و موسسات خواسته است چنانچه هر بخشنامه یا دستورالعمل صادره از بانک مرکزی که ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی به روشندلان، معلولین و جانبازان را دچار اخلال می کند، به آن بانک معرفی شوند تا نسبت به رفع مشکل چاره اندیشی شود.

 

وی با اشاره به افزایش کمیت و کیفیت خدمات رسانی به کم بینایان و نابینایان کشور تصریح کرد: در این راستا تعامل بین بانک ها، موسسات اعتباری و انجمن های معلولین، جانبازان نظیر انجمن نابینایان ایران افزایش یابد و اقدامات شبکه بانکی به منظور برآورده کردن نیازهای این عزیزان، صرفاً محدود به مناسبت های خاص نشود.

 

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در پایان یادآور شد: روشندلان عزیز می توانند، نکات آموزشی مورد نیاز جهت بهره برداری، از طریق وب سایت بانک ها، موسسات عضو مرکز شتاب و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت اقدام کنند.

 

به گزارش فارس، تاکنون به منظور ارائه خدمات بانکی و بانکداری الکترونیکی به این قشر از هموطنان عزیز، اقداماتی به شرح ذیل توسط بانکها،موسسات و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداختی صورت پذیرفته است:

 

ـ پیش بینی امکانات مورد نیاز جهت سهولت تردد جانبازان، معلولین و روشندلان در ساختمانهای جدید الاحداث بر اساس دستورالعمل های مربوط به رفع نقایص موجود در شعب و واحدهای قدیمی

 

ـ نصب تابلو مشتریان خاص(جانبازان،معلولین و حتی افراد مسن) بر روی یکی از باجه های پاسخگویی به مشتریان جهت خدمات رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن

 

ـ تجهیز بیش از 90 شعبه در 21 استان کشور به سامانه خدمات بانکی روشندلان

 

ـ نصب سطوح ویژه حرکت روشندلان

 

ـ تجهیز دستگاههای خودپرداز به سیستم گویا

 

ـ تجهیز دستگاههای خودپرداز به صفحه کلید برجسته

 

ـ تجهیز وب سایت بانکها/موسسات و همچنین اینترنت بانک به نرم افزار متن خوان

 

ـ ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی نظیر سایت بانکها، اینترنت بانک، تلفن بانک و همراه بانک

 

ـ ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق اپلیکیشن های موبایل نیز از جمله این خدمات است.

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.