خرید به سبک گوگل

جست‌وجوی گوگل این روزها به یکی از روزمرگی‌های همه ما تبدیل شده و حتی ممکن است در طول روز بارها برای جست‌وجوی موضوعی به سراغ گوگل محبوب‌مان برویم.

عصر بانک؛حالا اما گوگل شانس خوبی برای تولیدکنندگان محصولات ایجاد کرده است تا بتوانند به راحتی محصولاتشان را از طریق بخش Google Manufacturing Center معرفی و ارائه کنند. در این بخش داشبوردی وجود دارد که از طریق آن شرکت‌های تولیدکننده می‌توانند تصاویر محصولاتشان را به همراه توضیحات و جزئیات لازم آپلود کنند تا در بخش خرید گوگل یا Google Shopping یا دیگر بخش‌های گوگل و حتی سراسر وب به نمایش دربیایند. در حال حاضر بیش از پنج هزار شرکت از 24 کشور جهان از این سرویس استفاده می‌کنند. گوگل به تازگی اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌ها و امکانات جدیدی را به این سرویس اضافه کرده است. در ابتدای هفته جاری صفحات مربوط به سرویس خرید بخش جدیدی را ارائه دادند که محتوای مرتبط را با همکاری مستقیم برندها در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا اطلاعات بیشتری درباره محصولات عرضه شده داشته باشند. به این ترتیب تولیدکنندگان می‌توانند محتوای مورد نظرشان را با کیفیت بالا و به راحتی در دسترس کاربران قرار دهند و قابلیت‌ها و امکانات خاص را برجسته کنند.

 

گوگل اعلام کرده که یک مطالعه داخلی انجام داده و به این نتیجه رسیده است که از میان هزار و 600 کاربر موبایل هوشمند حاضر در این مطالعه، 56 درصد آنها از یک برند ناشناس خرید کردند وقتی به نظرشان آمد که آن برند اطلاعات مفید و خوبی را درباره محصولاتش در اختیار آنها می‌گذارد.  برای آنکه این موضوع به خوبی روشن شود، بد نیست بدانید که شرکت طراحی WebCollage که یکی از همکاران و شرکای گوگل است، گزارش کرده که مشتریانش درباره محصولاتی که تصاویر و اطلاعات بیشتری از آنها را دیده‌اند، تا 10 درصد بیشتر نظر داده و بحث کرده‌اند.  «لیمور دیوید» مدیر بخش خرید گوگل در این مورد گفته است: «خریداران مرتبا به دنبال عکس و اطلاعات بیشتری درباره محصولات هستند تا بتوانند بهتر و دقیق تر برای خریدشان تصمیم بگیرند. در ماه‌های آینده که تولیدکنندگان بیشتری، تصاویر و توضیحات مربوط به محصولاتشان را در این بخش آپلود کرده و ارائه دهند، طبیعتا خریداران می‌توانند تجربه بهتری از خرید داشته باشند. این تصاویر، توضیحات و جزئیات ارائه شده توسط برندهای تولیدکننده می‌توانند تا حد زیادی به تصمیم‌گیری برای خرید به افراد کمک کنند.»

 

این در حالی است که گوگل در حال اعمال تغییرات و به روزرسانی‌هایی برای بهبود ارائه این سرویس به کاربرانش و البته تولیدکنندگان  است. رابط کاربری داشبورد بخش مخصوص تولیدکنندگان یا Google Manufacturing Center ساده‌تر و دوباره طراحی شده است تا نمایش تصاویر و اطلاعات مربوط به محصولات برای کاربران بهتر و شفاف‌تر انجام شود.  گوگل همچنین تصمیم دارد با افزودن امکانات ویژه برای تحلیل آماری به این سرویس، رقابت میان تولیدکنندگان را به خوبی به تصویر بکشد تا کاربران و خریداران هم بتوانند با روند صعود و نزول کاری این تولیدکنندگان همراه شده و از آن مطلع شوند. قیمت محصولات هم یکی از متغیرهای مورد بررسی و تحلیل این ابزار است تا به این ترتیب روند افزایش یا کاهش قیمت هر محصول در بازه‌های زمانی مختلف قابل پیگیری باشد. دیوید معتقد است: «با کمک این ابزار تحلیلی و آماری، همچنین مشخص می‌شود که تبلیغات آنلاین چقدر روی فروش و سود یک تولیدکننده تاثیر داشته و با این اوصاف چشم انداز بهتری برای سرمایه‌گذاری آینده این تولیدکنندگان روی تبلیغات آنلاین و مجازی، ترسیم می‌کند.»

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.