تفسیر اروپایی‌ها از «SPV» چیست؟

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تفسیری که اروپایی‌ها از «اس‌پی‌وی» دارند، نفت در برابر غذا است که ایران بتواند نفت بفروشد و در مقابل آن کالا‌های اساسی دریافت کند.

عصر بانک؛کنعان حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به تعلل اروپایی‌ها در اجرای تعهدات‌شان نسبت به برجام اظهار داشت: تکلیف ایران در موضوع برجام مشخص است، غربی‌ها نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند، اما وعده‌هایی به ایران داده بودند که تاکنون به آن‌ها عمل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: علت اینکه ایران از برجام خارج نشده این است که قرار بود کشور‌های اروپایی دروازه‌هایی را برای خسارت‌هایی که خروج آمریکا از برجام برای ایران ایجاد کرده بود، باز کنند.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: دو بازه زمانی برای این امر مشخص شد و، چون اروپایی‌ها طبق آن زمان‌های مشخص شده به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، باید طبق تصمیم گیری خود عمل کنیم.
کنعانی مقدم یادآور شد: تفسیری که آن‌ها از (اس. پی. وی) دارند، نفت در برابر غذا است که ایران بتواند نفت بفروشد و در مقابل آن کالا‌های اساسی را دریافت کند؛ در صورتی که خواست ما خیلی بالاتر از این حرف‌هاست؛ ما تئوری نفت در برابر غذا را قبول نداریم.
وی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها باید دربحث مبادلات پولی و تجاری، دروازه‌ها را باز کنند ولی تاکنون در این باره تعلل کرده‌اند.
/میزان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.