واتس‌اپ به بانک متصل می‌شود

بزرگترین بانک برزیل اعلام کرده است که با ارائه یک سرویس جدید، مشتریان بانکی قادر خواهند بود بدون در اختیار داشتن کارت بانکی، تنها با استفاده از پیام رسان واتس‌اپ از دستگاههای خودپرداز پول نقد از حساب خود برداشت کنند.

عصر بانک؛ با توجه به افزایش ارتباط تکنولوژی‌های روز جهان با سرویس‌های مالی و بانکی، به نظر می‌رسد که بانک‌های مختلف فعال در کشورهای جهان در تلاشند تا با ارائه پلتفرم و خدمات جدیدی، استفاده از سرویس‌های بانکی را برای مشتریان و کاربران خود تسهیل کرده و نظر و رضایت آنها را بیشتر از پیش جلب کنند.

 

حالا بانک دو برزیل، بعنوان بزرگترین بانک فعال در کشور برزیل واقع در آمریکای لاتین، به تازگی اعلام کرده است که مشتریان و کاربرانی که در این بانک حساب دارند، قادر خواهند بود در مواقعی که کارت بانکی خود را به همراه ندارند، با استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در گوشی هوشمند خود اقدام به برداشت پول نقد از دستگاههای خودپرداز موجود در شهر کنند.

 

این نخستین باری است که که یک بانک دست به چنین اقدامی زده است و به نظر می‌رسد در صورت تامین امنیت سایبری لازم، با استقبال بی نظیری از سوی کاربران و مشتریان بانکی روبرو شود.

 

کاربران به منظور دریافت و برداشت پول نقد در ابتدا باید شماره و کدی را که دستگاه خودپرداز مربوطه به آنها می‌دهد، وارد فهرست مخاطبان ( contacts) گوشی خود کنند، سپس هوش مصنوعی موجود در این پلتفرم از آنها می‌خواهد که مبلغ موردنظر و رمز کارت بانکی خود را وارد دستگاه خودپرداز کنند. فناوری هوش مصنوعی پس از تایید اطلاعات وارد شده توسط کاربر، کدی را به وی می‌دهد تا با وارد کردن آن کد در دستگاه خودپرداز، امکان دریافت و برداشت وجه فراهم شود. لازم به ذکر است که این کدهای ارسال شده از سوی هوش مصنوعی واتسون متصل به سیستم بانکی، تنها تا 24 ساعت معتبر است و سقف برداشت آن نیز تا 80 دلار است.

 

با توجه به سقف میزان برداشت وجه نقد با استفاده از این روش، به نظر می رسد که این پلتفرم تنها به منظور کمک رسانی به افراد در مواقعی که نیاز به پول فوری و اندک دارند، تعبیه و طراحی شده است.

 

مقامات بلندپایه و مدیران این بانک برزیلی همچنین اعلام کرده اند که استفاده از این روش با بهره مندی از پلت‌فرم واتس‌اپ از امنیت سایبری بالایی برخوردار خواهد بود و کاربران می‌توانند با خیال آسوده از خدمات آن بهره‌مند شوند.

 

این بانک در مجموع 15 سرویس خود را از طریق پیام رسان واتس اپ انجام می‌دهد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به انتقال وجه و خرید شارژ اشاره کرد.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.