ورود به واتس‌اپ به شرط اثر انگشت!

پیام‌رسان واتس‌اپ به دنبال افزودن قابلیت جدید احراز هویت و ورود بر اساس اثر انگشت است تا بدان وسیله از پیام‌های خصوصی رد و بدل شده میان کاربرانش حفاظت کند.

عصر بانک؛واتس‌اپ که یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در جهان به شمار می‌رود، به تازگی در رقابت تنگاتنگی که با سایر اپلیکیشن‌ها دارد، به افزودن قابلیت‌های جدید و جذابی روی آورده است و هر از گاهی و با فواصل زمانی کمی اقدام به اضافه کردن امکانات جدیدی  بر پلت‌فرم خود می‌کند که نظر و رضایت کاربرانش را به سمت و سوی خود جلب کند.

 

در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی وب سایت 9to5google  می‌توان دریافت که این پیام رسان قصد دارد با افزودن یک قابلیت امنیتی بیومتریک از پ حریم شخصی  و پیام های خصوصی رد و بدل شده میان کاربرانش محاظفت کند.

 

این قابلیت بدین صورت است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا کاربران دستگاههای اندرویدی با استفاده از اثر انگشت خود و قرار دادن آن بر روی صفحه کاربری خود به هنگام ورود به اپلیکیشن، امنیت سایبری بالاتری را برای دستگاه خود به ارمغان آورده و از دسترسی افراد غریبه به پیام های خصوصی خود جلوگیری بعمل بیاورند.

 

بر اساس شواهد و مدارکی که در فضای مجازی منتشر شده است، این پیام رسان قصد دارد پس از انجام مرحله آزمایشی و تست، این قابلیت را در نسخه به روزرسانی شده پلتفرم اندرویدی واتس اپ قرار داده و در دسترس عموم کاربران کاربران اندرویدی بگذارد.

 

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption  End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

 

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید،  iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال 2016 میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

 

این قابلیت بدان معناست که واتس اپ بعنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه های فیس بوک، قصد دارد همچنان از تلاش های بی وقفه خود برای ارتقای سطح امنیت سایبری پلتفرم خود سخن گفته و در همین راستا نیز عمل کند.

 

کارشناسان فعال در وب سایت We Beta Info که در زمینه افشای قابلیت های اپلیکیشن‌های مختلف معروف هستند، خاطرنشان کرده اند هنوز معلوم و مشخص نیست که این قابلیت جدید دقیقا چه زمانی ارائه می‌شود اما براورد کرده‌اند که هم زمان با ارائه آپدیت بزرگ 2.19.3 برای دستگاههای اندرویدی عرضه و منتشر شود.

 

گفته می شود کاربران در صورت انتشار این قابلیت، باید برای فعالسازی آن به بخش تنظیمات واتس اپ رفته و با انتخاب گزینه احراز هویت و ورود بر اساس اثر انگشت را به تنظیمات حریم خصوصی آن اضافه و انتخاب کنند.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.