سرمایه‌گذاری جدید یونیکورن فین‎تکی

استرایپ در سال 2010 توسط دو برادر ایرلندی یعنی پاتریک و جان کالیسن بنیان گذاشته شد. آنها زمانی که در دانشگاه MIT مشغول درس خواندن بودن ایده این شرکت به ذهنشان رسید.

عصر بانک؛ استرایپ از مشهورترین استارت‌آپ‌های حوزه پرداخت در آمریکاست که حالا 100 میلیون دلار از Tiger Global Management سرمایه جدید دریافت کرده است. با این سرمایه‌گذاری جدید این استارت‌آپ ارزشش را به 5/ 22 میلیارد دلار رسانده است. پاییز گذشته این استارت‌آپ 245 میلیون دلار از راند E سرمایه‌گذاری خود دریافت کرد که در آن زمان ارزشش به 20 میلیارد دلار رسید. این شرکت یکی از موفق‌ترین یونیکورن‌های استارت‌آپی است. با ارزش بالای 22 میلیارد دلار حالا این شرکت به یکی از با ارزش‌ترین استارت‌آپ‌های سیلیکون ولی تبدیل شده است.

 

استرایپ حالا حتی بالاتر از Palantir قرار دارد که در زمینه تحلیل اطلاعات کار می‌کند و 20 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. این شرکت همچنین از باارزش‌ترین استارت‌آپ فین‎تک هم که 8 میلیارد دلار ارزش دارد فاصله زیادی دارد. این استارت‌آپ در واقع یک پلت‌فرم برای تلفیق پرداخت‌های الکترونیکی و انتقال امن پول است. به جز Tiger Global استرایپ مورد علاقه حلقه مافیای سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی قرار داشته است. پیتر تیل، ایلان ماسک و بازی سرمایه‌گذاری شرکت گوگل یعنی Capital G روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به جز اینها شرکت سرمایه‌گذار مشهور استارت‌آپی سکویا کپیتال و Kleiner Perkins هم از سرمایه‌گذاران استرایپ‌ هستند. رقبای استرایپ شامل اسکوئر که توسط جک دورسی بنیان گذاشته شده و استارت‌آپ هلندی Adyen هم پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری هستند که به کسب و کارها خدمات پرداخت ارائه می‌کنند.

 

استرایپ در سال 2010 توسط دو برادر ایرلندی یعنی پاتریک و جان کالیسن بنیان گذاشته شد. آنها زمانی که در دانشگاه MIT مشغول درس خواندن بودن ایده این شرکت به ذهنشان رسید. همین هفته پاتریک کالیسن مدیرعامل استرایپ در توییتر خبر داد که مدیر سابق بخش کلاد گوگل به هیات مدیره استرایپ اضافه شده است. به گفته کالیسن برتری عملیاتی در درازمدت می‌تواند به انقلاب زیربنایی ترکیبی تبدیل شود. فین‎تک یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها برای سرمایه‌گذاری در سال گذشته بوده است. بر اساس گزارش CB Insight در این سال 40 میلیارد دلار روی فین‎تک سرمایه‌گذاری شده است. شرکت سرمایه‌گذاری Tiger Global یکی از سرمایه‌گذاران فعال در عرصه فین‎تک و تکنولوژی است. این شرکت سال گذشته 5/ 3 میلیارد دلار روی بخش‌های خدمات، کلاد و نرم‌افزار سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت همچنین در استارت‌آپ تاکسی اینترنتی ola هند و Coinbase هم سرمایه‌گذاری کرده است.

 

/آی تی ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.