پرداختی سبز با راهکارهای POS2 شاپ

با استفاده از راهکارهای هوشمند شاپ، امکان حذف رسیدهای کاغذی و عملیاتی شدن "پرداخت سبز" فراهم می‌شود.

عصر بانک؛در هشتمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت فرصتی شد تا با راهکارهای “پرداخت سبز” شرکت شاپ بیشتر آشنا شویم. به همین بهانه با هادی بهزادی سرپرست بازاریابی و زهرا نظری مدیر توسعه و کسب و کار شاپ گفت و گو کردیم:

بهزادی در ابتدا درباره راهکارهای شاپ گفت: هدف از برند “پرداخت سبز”، حمایت از محیط زیست، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و هزینه‌های گزاف مربوط به رسیدهای کاغذی و استفاده از راهکارهایی با رسید دیجیتال است. در این مسیر ما سعی داریم سه نوع از راهکارها را به بازار خُرد معرفی کنیم، یکی از راهکارها MPOS است که با مفهوم پرداخت سبز هم راستا است. محصول بعدی POSهای اندرویدی هستند که توانسته‌اند کمک خوبی به صنعت پخش کنند، بخصوص در بحث پخش گرم که می‌توان با استفاده از فضای کلود به‌صورت آنلاین سفارش مشتری را دریافت، فاکتور را صادر کرد و پرداخت را انجام داد. راهکار سوم، محصولات سری E یا صندوق‌های فروشگاهی هوشمند هستند که همانند دستگاه‌های اندرویدی بر پایه‌ کلود هستند و در شاپ سعی ما بر این است که در این حوزه مفهوم یکپارچگی یا POS2 را تداعی و به بازار معرفی کنیم.

وی در توضیحات بیشتر افزود: در صندوق‌های فروشگاهی که ابعاد مختلف دارند، می‌توان هم سیستم پخش و هم کسب و کار و در مرحله‌ای حتی خود مشتری را نیز درگیر کرد. به این‌صورت که فرد در فضای کلود، نرم‌افزاری را که تمایل دارد را انتخاب می‌کند و آنرا بستر‌ نرم‌افزارهای کاربردی کسب و کار خود قرار می‌دهد.

بهزادی خاطر نشان کرد: این نرم‌افزارها از قبل بر روی سیستم ادغام شده‌اند و از طرفی فرآیند تامین کالا، خرید و فروش بر روی یک زیرساخت قابل اجرا دارند. آنها توانایی یکپارچه‌سازی را دارند و مدیر فروشگاه، مدیر فرانچایز و مدیر شعبه می‌توانند نسبت به استراتژی‌هایی مانند قیمت‌گذاری یا پیشنهادات ویژه‌، دسترسی مختلفی داشته باشند.

در ادامه زهرا نظری مدیر توسعه و کسب و کار شاپ درباره راهکارهای شاپ گفت: دستگاه های سری  A پکس که همان دستگاه‌های POS اندرویدی یا POS 2 نام دارند امکان اتصال به کلود را برای مشتریان فراهم می‌کنند. این سری از دستگاه‌ها معمولا برای سیستم پخش مناسب هستند، زیرا در حالت عادی توزیع‌کنندگان شرکت‌های پخش 3 دستگاه همراه خود دارند که شامل تبلت، پرینتر کمری و یک دستگاه POS عادی می‌شود. دستگاه‌های سری A علاوه بر اینکه  این 3 دستگاه را به صورت یکپارچه در یک ابزار در اختیار توزیع کنندگان قرار می‌دهند، بلکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های پشتیبانی و خرید کالا می‌شوند و امکان نصب انواع و اقسام اپلیکیشن‌های اندرویدی را برای مشتری فراهم می‌سازد.

وی افزود: تا کنون ما توانسته ‌ایم با چند برند پخش بزرگ به عنوان پخش مویرگی گرم همکاری کنیم. این برندها با نرم‌افزارهای پخش‌ مویرگی شاپ ادغام شده‌اند و با دستگاه‌های شاپ فعالیت خود را انجام می‌دهند.

نظری خاطر نشان کرد: دستگاه‌های سری E پکس نسل جدید دستگاه‌های 2 POS با امکان اتصال به کلود هستند. با این دستگاه‌ها می‌توان از طریق کلود تمام اطلاعات کیوسک‌های اندرویدی پکس و دستگاه‌های سفارش‌گیری پکس که جزء سری A هستند را بایکدیگر یکپارچه کرد. با توجه به اینکه ما از کلود برای ذخیره‌ اطلاعات استفاده می‌کنیم، هر زمان برای دستگاه‌ها مشکلی ایجاد شود، تحت هیچ شرایطی اطلاعات آن از بین نمی‌رود و با جایگزین کردن اولین دستگاه توسط تیم پشتیبانی شاپ و وارد کردن نام‌کاربری و رمز ورود، تمامی اطلاعات دستگاه بازیابی می‌شوند. در نتیجه از جمله قابلیت‌های این دستگاه‌ها یکپارچه‌سازی تمام اطلاعات و حفظ داده‌ها درصورت بروز مشکل در دستگاه است.

وی در ادامه درباره‌ قابلیت‌های کیوسک‌های اندرویدی گفت: کیوسک‌های اندرویدی پکس با قابلیت اتصال به کلود و با دارا بودن سیستم عامل اندروید امکان پرداخت را در محل فراهم می‌کنند. این دستگاه‌ها همچنین قابلیت نصب انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای اندرویدی و امکان سفارشگیری در محل رستوران‌ها و فوت‌کورت‌ها را دارند. این راهکار برای استفاده در مکان‌های عمومی مثل تهیه‌ بلیط موزه، سینما و دیگر مکان‌ها قابل استفاده است و تولید QR کد به ازای خرید از جمله قابلیت‌های آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.