واتس اپ 10 ساله شد

پیام‌رسان واتس اپ با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان تولد 10 سالگی خود را جشن گرفت.

عصر بانک؛به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاید بسیاری از کاربران یادش نیاید که پیام‌رسان واتس‌اپ دقیقاً 10 سال پیش معرفی شد و به عنوان پیام‌رسانی قدرتمند در تلاش برای اثبات خود در میان کاربران سراسر جهان برآمد.

واتس‌اپ مسیری بسیار طولانی را برای رسیدن به عنوان پیام‌رسانی محبوب و پرطرفدار در میان مردم در کشور‌های مختلف جهان طی کرده‌ است. واتس‌اپ  هم‌اکنون 1.5 میلیارد کاربر در جهان دارد و بسیاری از مردم کشور‌های مختلف فعالیت‌های روزمره و ارتباطات اجتماعی خود را با این پیام‌رسان انجام می‌دهند. واتس‌اپ در مورد 10 ساله شدن خود گفت: «ما به کاربران خود افتخار می‌کنیم و از همراهی آن‌ها طی این سال‌ها متشکریم اما به نظر ما راه هم‌چنان ادامه دارد و باید تلاش کنیم».
واتس‌اپ اولین بار در سال 2009 برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS رونمایی شد. اولین نسخه بروزرسانی شده این پیام‌رسان در ماه دسامبر همان سال عرضه شد و کاربران را قادر به ارسال و دریافت عکس و فیلم ساخت. دومین نسخه بروزرسانی شده این برنامه دارای قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی بود که در ژوئن 2010 به آن اضافه شد. چت گروهی سومین ویژگی قابل توجه واتس‌اپ است که در سال 2011 عرضه شد.
پیام صوتی، دیگر توانایی بااهمیت این برنامه موجب جلب توجه بسیاری از علاقمندان پیام‌رسان‌های اجتماعی به سمت واتس‌اپ شد و در اینفوگرافی مخصوصی که واتس‌اپ به مناسبت 10 سالگی خود منتشر کرده نیز به آن اشاره شده است. اما یکی از بزرگترین موفقیت‌های واتس‌اپ در سال 2015 آشکار شد، یعنی زمانی که این شرکت اولین نسخه واتس‌اپ دسکتاپ خود را ارائه کرد و از آن زمان توانست تعداد کاربران خود را به شدت افزایش دهد. در همان سال این پیام‌رسان رکورد تاریخی 1 میلیارد را در جهان بدست آورد.
در هر حال واتس‌اپ تا امروز مراحل مراحل زیادی را در کسب موقعیت کنونی طی کرده و بزرگترین چالشی که هم‌اکنون این پیام‌رسان با آن مواجه است، حفظ و ارتقا ویژگی‌های امنیتی نرم‌افزار خود است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.