دیجیتال مارکتینگ را چقدر می‌شناسید؟

یک کارشناس اقتصاد گفت: دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی دیجیتال است.

عصر بانک؛سمیرا احمدی، در رابطه با دیجیتال مارکتینگ،‌ اظهار کرد: دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی الکترونیک به نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی همانند رایانه شخصی، تلفن هوشمند، کنسول بازی و … منتشر شده و از طریق آن به جذب مخاطب پرداخته می‌شود. همچنین این نوع بازاریابی در کانال‌ها و بسترهای الکترونیکی متنوعی همانند وب‌سایت، پست الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی عملیاتی می‌شوند.

 

این کارشناس ادامه داد: اولین کمپین تبلیغات بنری (بنرهای قابل کلیک) در سال 1994 و برای AT & T اجرا  شد. نکته جالب در این کمپین این بود که 44 درصد افرادی که بنر را مشاهده کردند روی آن کلیک کردند. پس از سال 2000 با رواج بیشتر اینترنت، قدرت گرفتن موتور جستجوی گوگل و انقلاب تلفن‌های همراه هوشمند، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال بیشتر مورد توجه واقع شد و امروز به یک ضرورت در موفقیت کسب‌وکارها تبدیل شده است.

 

وی افزود: دیجیتال مارکتینگ فقط محدود به کسب و کارهای آنلاین نمی‌شود. خیلی از دوستان فکر می‌کنند بازاریابی دیجیتالی فقط برای کسب و کارهایی است که دارای یک وب سایت هستند. در صورتی که به هیچ وجه این طور نیست. خیلی از کسب و کارهای سنتی هم هستند که از طریق تبلیغات دیجیتال سعی دارند تا خدمات خود را به مشتریان احتمالی خود معرفی کنند.

 

احمدی تصریح کرد: در دیجیتال‌ مارکتینگ سعی می‌شود از طریق ابزارهایی مثل وب‌سایت، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی رفتار کاربران و مخاطبان تحلیل شود تا بعد از بررسی‌های انجام شده بتوان بیشترین بازدهی را از بازاریابی بر روی این افراد کسب کرد. در حقیقت در دیجیتال‌ مارکتینگ هدف اصلی فروش است که البته فروش بیشتر با داشتن مخاطبان هدف گسترده‌تر شده چراکه؛ شاید در بازاریابی سنتی هیچگاه نتوانید به طیف گسترده‌ای از مخاطبین دست یابید.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: دیجیتال‌ مارکتینگ نیاز اصلی هر کسب و کاری است که به صورت آنلاین فعالیت می‌کند. در واقع بازاریابی دیجیتال یک قسمت جدایی‌ناپذیر در کسب و کارهای اینترنتی است و استفاده از ابزارهای آن برای هر کسب و کار آنلاینی واجب است. یعنی هیچ کسب و کار آنلاینی وجود ندارد که از این روش‌ها استفاده نکرده باشد و هم اکنون موفق باشد.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.