حال و هوای بانک‌ها نوروزی شد

شبکه بانکی از امروز (شنبه) با افزایش سقف پرداخت در دستگاه‌های خودپرداز به استقبال نوروز رفت تا هموطنان در این روزها بتوانند در شبانه روز تا 500 هزار تومان از حساب های خود برداشت کنند.

عصر بانک؛همه ساله بانک مرکزی در آستانه نوروز به بانک ها و موسسه های اعتباری اجازه می دهد به دلیل ایام تعطیلات و افزایش تقاضای مردم به پول نقد برای خرید یا مسافرت، در یک بازه زمانی مشخص سقف برداشت نقدی از خودپردازها را افزایش دهند.

 

بر اساس تصمیم بانک مرکزی از امروز تا هفدهم فروردین 98 سقف برداشت پول از خودپردازها از 200 هزار تومان فعلی به 500 هزار تومان افزایش یافته است و پس از انقضای این بازه زمانی، شرایط دوباره به روال قبل باز می گردد.

البته باید این نکته را مدنظر قرار داد که این میزان سقف برداشت برای تراکنش های غیرشتابی بوده است؛ یعنی باید از خودپرداز همان بانکی که کارت صادر شده، برداشت انجام شود؛ در غیر این صورت سقف برداشت همان 200 هزار تومان خواهد بود.

 

پیش بینی کشیک های نوروزی
با توجه به طولانی بودن ایام نوروز 98 اغلب بانک ها و موسسه های اعتباری اقدام به پیش بینی کشیک های نوروزی در شعبه های منتخب می کنند که فهرست شعب منتخب در تارنمای اطلاع رسانی هر یک از بانک های عامل اعلام می شود و مشتریان بانک ها می توانند از آن اطلاع یابند.

 

توزیع اسکناس نو
بانک مرکزی نیز از هفته گذشته (22 اسفند) توزیع اسکناس نو را در شعب منتخب بانک‌های ملی، صادرات، ملت، اقتصادنوین، سپه، گردشگری، پست بانک، سینا، رفاه کارگران، پارسیان، پاسارگاد و سرمایه در سطح استان تهران آغاز کرده است؛ بانک های یاد شده به هر مراجعه کننده، اسکناس نو شامل یکصد برگ اسکناس 20 هزار ریالی و یکصد برگ اسکناس 50 هزار ریالی ارایه می دهند.

در سایر استان ها نیز ناظران پولی با همکاری شعب بانک‌های منتخب نسبت به توزیع عمومی اسکناس نو اقدام خواهند کرد.

اطلاع رسانی در خصوص اسامی شعب منتخب از سوی بانک های همکار در این طرح انجام خواهد شد و شهروندان می توانند برای دریافت اطلاعات به شعب این بانک ها مراجعه کنند.

 

/ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.