انتقاد مجدد ترامپ از بانک مرکزی آمریکا

دونالد ترامپ گفت بانک مرکزی آمریکا با افزایش نرخ بهره مرتکب اشتباه شده است.

عصر بانک؛ به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: بانک مرکزی در زمانی که نرخ تورم در سطح پایینی قرار داشت، با افزایش نرخ بهره مرتکب اشتباه بزرگی شد و آنها با اتخاذ سیاست انقباضی راه رشد سه درصدی را سد کردند. اگر نرخ بهره کاهش می‌یافت بازارهای مالی اکنون در وضعیت بهتری قرار داشتند.

 

توییت ترامپ حمله جدیدی به سیاست‌های فدرال رزرو محسوب می‌شود. مقامات بانک مرکزی آمریکا هنوز پاسخی به این حمله ترامپ نداده‌اند.

 

لری کودلو- مشاور اقتصادی دولت ترامپ – پیش از توییت ترامپ گفته بود که بانک مرکزی آمریکا بهتر است نرخ بهره را کاهش دهد تا از اقتصاد آمریکا در برابر اقتصاد ضعیف جهانی مراقبت کند. در عین حال وی گفته است که بانک مرکزی یک نهاد کاملاً مستقل است و هر کاری که بخواهد را انجام می‌دهد.

 

ترامپ دو سال پیش جروم پاول را به عنوان گزینه خود برای ریاست بر بانک مرکزی جایگزین جانت یلن کرد. با این حال وی بارها و بارها از جروم پاول به دلیل افزایش نرخ بهره انتقاد کرده است و حتی برخی خبرها از تلاش‌های مخفیانه ترامپ برای فراهم کردن مقدمات برکناری پاول حکایت دارد.

 

یلن که توسط ترامپ جای خود را به پاو داده بود پیشتر با انتقاد از مخالفت ترامپ با افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا گفته بود: نظرات رئیس جمهور در خصوص جروم پاول و بانک مرکزی، مرا نگران می‌کند. فکر می‌کنم اگر به نظرات ترامپ در سیاستگذاری پولی توجه شود آثار بدی خواهد داشت.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.