رونمایی از نسل پنجم اسکناس های چینی

بانک مرکزی چین با رونمایی از نسل پنجم یوان اعلام کرد اسکناس های جدید از اوایل شهریور وارد چرخه پولی خواهند شد.

عصر بانک؛به نقل از شین هوا، طبق اعلام مقامات بانک مرکزی چین این تغییرات مشمول اسکناس‌های 50 یوانی، 20 یوانی و 10 یوانی و هم چنین سکه‌های 50 فن و 10 فن خواهد شد. در مقایسه با سری اسکناس‌های فعلی در چرخه، اسکناس‌های جدید دارای رنگ روشن‌تر و مشخصه‌های امنیتی بیشتری خواهند بود که کار جعل آنها را دشوار می‌سازد.

 

یک منبع آگاه در بانک مرکزی چین گفت که این بانک فعلاً برنامه‌ای برای تغییر در اسکناس‌های پنج یوانی ندارد. اسکناس‌های جدید کماکان منقش به تصویر مائو تسه، نخستین رهبر جمهوری خلق چین خواهند بود.

 

مشخصه‌های امنیتی که به اسکناس‌های فعلی افزوده خواهند شد مدل توسعه یافته از مشخصه‌های سال 2015 هستند که توسط بانک مرکزی در چاپ اسکناس‌های جدید 100 یوانی استفاده می‌شود.

 

این سومین ویرایش از برنامه تغییرات اسکناس یوان است که توسط بانک مرکزی چین در سال 1999 معرفی شد. آخرین بار در سال 2005 بانک مرکزی چین اقدام به تغییر رنگ و افزودن مشخصه‌های امنیتی جدید برای تغییر ظاهر یوان کرده بود.

 

اسکناس‌های قدیمی تا زمان امحای کامل آنها معتبر باقی خواهند ماند و طی این مدت بانک مرکزی از طریق سپرده‌های بانک‌های تجاری اقدام به جمع‌آوری اسکناس‌های قدیمی خواهد کرد. اسکناس‌های قدیمی که مهر قرمز یا آبی ابطال بر روی آنها بخورد دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.