اطلاعات 40درصد جمعیت استرالیا هک شد

تازه‌ترین گزارش کمیسیونر اطلاعات استرالیا نشان می‌دهد تنها در یک حمله هکری، اطلاعات شخصی بیش از 10 میلیون نفر از مردم استرالیا به دست هکرها افتاده است. با توجه به جمعیت 25 میلیون نفری استرالیا این حمله هکری باعث شده تا داده‌های خصوصی 40 درصد از جمعیت این کشور در اختیار کلاهبرداران دنیای مجازی قرار بگیرد.

عصر بانک؛حمله یادشده در سه ماه اول سال 2019 اتفاق افتاده و زمان دقیق آن توسط مقامات استرالیایی اعلام نشده است. در گزارش تهیه شده توسط کمیسیونر اطلاعات استرالیا عامل یا عاملان این حملات نیز مشخص نشده‌اند. 500 هزار نفر از افراد هک شده در حوزه خدمات مالی و اعتباری فعال بوده‌اند.

کمیسیونر مذکور در سه ماه اول سال 2019 در مجموع 215 حمله هکری را شناسایی کرده که نسبت به سه ماه چهارم سال 2018 که طی آن 262 حمله به استرالیا ثبت شده کاهش مختصری نشان می‌دهد. از مجموع حملات ثبت شده در سه ماه اول سال 2019 در استرالیا 62 حمله در ژانویه، 67 مورد در ماه فوریه و 86 مورد در ماه مارس به ثبت رسیده است. 61 درصد حملات یادشده ناشی از فعالیت هکرهای خرابکار بوده و بقیه حملات به علت خطای انسانی در داخل مجموعه‌های مختلف رخ داده است. بیشترین داده سرقت شده در این حملات نیز شماره‌های تماس افراد بوده و پس از آن اطلاعات مالی افراد در رتبه دوم بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.