بهینه سازی پول نقد با تکنولوژی Recycling

امروزه کشورهایی مانند ژاپن، آلمان، ترکیه و بلژیک بطور چشمگیری از Recycling پول نقد استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛برخی افراد از پول نقد متنفر هستند و ترجیح می‌دهند آن را از زندگی‌شان محو کنند، و برخی علیرغم این‌که پول نقد بارها به عنوان پول مرده اعلام شده است‌، به دلیل فایده آن و اینکه همیشه همراهشان است، عاشق پول نقد هستند. گزارش اخیر Fed در مورد انتخاب‌های پرداخت مشتریان نشان می دهد که گرچه استفاده از پول نقد کاهش یافته، ولی هنوز تا جایگزینی کامل توسط گزینه‌های پرداخت دیجیتال فاصله دارد.

 

بر اساس برخی نظرات جنگ برای محو کردن پول نقد بی‌فایده است، اما بهتر است به دنبال راه‌هایی باشیم که از تکنولوژی برای افزایش کارایی پول نقد استفاده کنیم، مانند تکنولوژی Recycling پول نقد.

برای بانک‌ها و موسسات مالی، موج آینده استفاده از تکنولوژی در فرآیند مدیریت پول نقد، برای بهینه‌سازی پول نقد است، نه محو کردنش.
داستان‌های مربوط به خریدهای بدون پول نقد نشان می‌دهند که جامعه به سمت جامعه‌ای بدون پول نقد حرکت می‌کند، اما طبق مطالعات، پول نقد هنوز ابزاری پرداخت پرکاربردی است.

قابلیت‌ سپرده‌ گیری سلف سرویس بزرگ‌ترین فرصت را برای بانکها و موسسات مالی فراهم می‌کند تا مدیریت پول نقدشان را متحول کنند. در صورتیکه به طور سنتی، مردم پول نقدشان را در شعبه‌ی بانک سپرده گذاری می‌کنند و کارکنان بانک باید پول نقد را شمارش و ارزش‌گذاری، سپس حساب‌های مشتریان را مطابق آن بروزرسانی کنند.

اتومات کردن فرایند سپرده گذاری مشتریان توسط ATMها موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود و در واقع پول سریع‌تر وارد حساب مشتری می‌شود. از نظر بانکداری، ارتقای تجهیزات و ورود تکنولوژی جدید در ATMها به فرایند سپرده گیری به صورتی که پول را پذیرفته و Recycle کند، موجب بازگشایی درهای کارایی و سود قابل ملاحظه برای بانکها می‌شود.

Recycling پول نقد، بانک‌ها را قادر به پشتیبانی از نیازهای متنوع مشتریان به پول نقد می‌کند، در حالی که فرایندها نیز بهینه‌سازی می‌شود‌. به طور میانگین، حساب‌های سپرده بیش از نیمی از فعالیت‌های مدیریت پول نقد بانک‌ها را تشکیل می‌دهند. با استفاده از سپرده گذاری اتومات، بانک‌ها می‌توانند به میزان قابل ملاحظه‌ای بار کاری و هزینه‌هایشان را کاهش دهند. علاوه بر اینکه در سیستمی با چرخه‌ی نقدی بسته، با سپرده گذاری مشتریان، پول برداشت‌ شده، دوباره در ATMها شارژ می‌شود.

به بیان ساده‌تر، مشتریان ATM را پر و خالی می‌کنند و در فرایند Recycling، دستگاه دوباره پر می‌شود.‌

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.