7
1

همه چیز درباره سامانه اعتبارسنجی مرآت بانک قرض الحسنه رسالت

۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۵/۵کد خبر: 181261
مشتریان برای دریافت وام از بانک قرض الحسنه رسالت، باید در سامانه اعتبارسنجی مرآت بصورت غیرحضوری ارزیابی شوند و توان بازپرداخت ماهانه اقساط و ظرفیت بدهی آن‌ها محاسبه شود.

عصر بانک؛اگر شما از مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت باشید و برای دریافت وام به شعب این بانک مراجعه کرده باشید حتما با این جمله موجه شده‌اید که "باید در سامانه مرآت اعتبارسنجی شوید".عصربانک در این مطلب به چیستی " اعتبارسنجی " و چرایی "سامانه مرآت" پرداخته است.

 

اعتبارسنجی چیست؟

 

شاید بتوان گفت مهمترین مرحله در فرایند اعطای تسهیلات مالی و اعتباری، مرحله اعتبار سنجی متقاضی دریافت تسهیلات است.زیرا وقتی فردی برای وام مراجعه می‌کند، اگر قرار است وامش تایید شود و اسناد ضمانتی خاصی از او گرفته شود، باید مستدل و مستند به سیستم اعتبارسنجی و امتیاز اعتباری باشد.

 

اعتبارسنجی و رتبه اعتباری از آنجا ضرورت می‌یابد که احتمال دارد طرف قرارداد نتواند یا نخواهد به تعهدات خود عمل کند. به‌دلیل وجود این ریسک است که اعتبارسنجی و مدیریت ریسک اعتباری، یکی از مهمترین دغدغه‌های اعتباردهندگان از جمله بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است.

 

سامانه اعتبارسنجی مرآت چگونه کار می‌کند؟


مرکز اعتبارسنجی مرآت، سامانه‌ای در خدمت اعضای بانکداری اجتماعی بانک قرض‌الحسنه رسالت می‌باشد تا به صورت غیر حضوری، ارزیابی شوند و توان بازپرداخت ماهانه اقساط و ظرفیت بدهی آن‌ها محاسبه شود. اعتبارسنجی ذکر شده، به صورت ساده، و با لحاظ ماهیت گروهی اعضا انجام می‌شود.

 

مرآت، بستر ایمن و آسانی است که متقاضیان اعتبارسنجی، راهنمای کانون‌ها، بانک و همین‌طور گروه‌های دیگر از طریق آن در تعامل خواهند بود.

 

ویژگی‌ها و مزیت‌های سامانه اعتبارسنجی مرآت:


• بالا بودن سرعت فرآیند اعتبارسنجی اعضاء.


• ارائه خدمات ارزیابی اعتباری.


• استانداردسازی و هماهنگ‌سازی فرآیند اعتبارسنجی اعضاء.


• تعیین ظرفیت بدهی اعضاء براساس شاخص‌های اعتبارسنجی.

 

• تعیین بهبوددهنده‌های اعتباری متناسب با سطح اعتبار اعضاء.


• افزایش رضایت اعضاء با توجه به صرف زمان کوتاه برای اعتبارسنجی.


• محاسبه ریسک اعتباری و پیشنهاد راهکارهای مدیریت آن.


• قابلیت اتکای بالای خروجی‌های اعتبارسنجی با توجه به مستند بودن اطلاعات و مدارک.

 

در این سامانه ضمن اندازه‌گیری ریسک نکول مشتریان و ارائه گزارش اعتبارسنجی، راهکارهای مدیریت آن نیز پیشنهاد می‌شود. بر این اساس مرآت به اعتبارسنجی مشتریان حقیقی پرداخته و ظرفیت بدهی آن‌ها را مشخص می‌کند.

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت مرآت روی این لینک کلیک کنید.

 

مشاهده مطالب مربوط به عصربانک پلاسصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین


» نظرات بینندگان
» صدیقه باقی زاده | ساعت ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۵/۱۳
7
0
با سلام ،من از اعتبار سنجی راضی نبودم ،کارمندی که از طرف اعتبار سنجی از من سوال کردم برایم نوشت که می توانید یک میلیون و پانصد هزار تومان قسط پرداخت کنم در حالی که وقتی برگه ای را که پرینت کردم تا به بانک ببرم نوشته بود پانصد هزار تومان واین درحالی بود که من به راحتی میتوانم یک میلیون تومان قسط بدهم .پول من دو سال کامل حداقل بیست و دو میلیون دربانک بوده و من می خواستم سی میلیون وام بگیرم.اگر قراربود چندین ضامن ببرم از اول دنبال اعتبار سنجی مرا نمی فرستادند.هم هزینه کردم وهم وقتم گرفته شد.
» بامری | ساعت ۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۷/۸
4
0
وام گرفتم خوب بود
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




    اطلاعات تصویری