اثرات ادغام کیف پول‌های موبایلی

ترکیب داده‌های دیجیتال و توجه به نیاز کاربران در اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی منجر به ارائه‌ی تجربه‌ی منحصربفرد به مشتریان می‌شود‌.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ در سال 2011، گوگل محصولی به نام کیف پول گوگل را معرفی کرد و با این کار به عنوان اولین غول تکنولوژی که چنین محصولی را وارد بازار کرده است، شناخته شد. این یک تحول بود که با استفاده از تکنولوژی NFC ایجاد شد و این امکان را برای مردم فراهم کرد تا از کیف پول موبایلی برای پرداخت‌های‌شان استفاده کنند، و علاوه بر آن، کوپن‌های تخفیف و امتیازات وفاداری دریافت کنند.

متاسفانه، نرخ نفوذ کیف پول‌های موبایلی به میزانی که پیش‌بینی می‌شد اتفاق نیوفتاد. در واقع تعداد کمی از پذیرندگان از آن استقبال کردند.
برای اجرای همین ایده، اپل هم کیف پول جدیدش با نام “اپل پاسبوک” را در سال 2012 معرفی کرد. هدف این اپلیکیشن یکپارچه کردن کوپن‌ها، کارت‌های عبور، بلیط‌های فیلم، بلیط رویدادها، بلیط‌های حمل‌ونقل، و کارت شناسایی دانشجویان در یک اپلیکیشن و پرداخت‌ با روش پرداخت موبایلی بود.
چند سال بعد، مشخص شد که تمرکز اپل پی مانند کیف پول گوگل بر امنیت معاملات مالی بوده است.
دیگر شرکت‌ها مانند سامسونگ هم این مسیر را ادامه دادند و به دنبال تلاش برای ورود به پیشرفت‌های تکنولوژیک جدید، جنگ نوآوری میان شرکت‌ها آغاز شد.
تا بحال، صنعت کیف پول موبایلی با ارائه‌ی امکانات مختلف به مشتریان، به میزان یک میلیارد دلار رشد کرده است‌.
طبق نظر متخصصان بازار، ارزش تراکنش‌های اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی تا سال 2022 به 14 تریلیون دلار خواهد رسید. شما می‌توانید سرعت بالای رشد این صنعت را تصور کنید.
پیچیدگی مدرن 
صنعت پرداخت‌های موبایلی در حال رشد است و شاهد تغییرات زیادی در مسیر مدرن‌سازی آن بودیم. برای مثال، استفاده از تکنولوژی NFC در حال حاضر در بیش‌تر تلفن‌های هوشمند رده بالا و ابزارهایی که پرداخت دیجیتال را می‌پذیرند، متداول است‌.
مهم‌تر از آن، نرخ نفوذ تلفن‌های همراه در جهان در سال 2019 با تعداد 5.112 میلیارد کاربر موبایل به 67درصد رسید.
گرایش به دیجیتالی شدن در سال 2019
بر اساس جدول بالا، کل جمعیت جهان 7.6 میلیارد نفر، کاربران منحصر به فرد  موبایل 5.1 میلیارد نفر، کاربران اینترنت 4.3 میلیارد نفر، کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی 3.4 میلیارد نفر، کاربران شبکه‌های اجتماعی موبایلی 3.4 میلیارد نفر است.
بر این اساس از کاربران فعال اینترنت در کل جمعیت جهان (4.388 میلیارد)، 52درصد (3.986 میلیارد) اینترنت موبایلی را انتخاب می‌کنند. این میزان بسیار قابل ملاحظه است‌.
مصرف اینترنت و  چشم‌انداز دستگاه‌های موبایلی
بر اساس شکل بالا، تعداد کل کاربران فعال اینترنت 4.3 میلیارد نفر، کاربران اینترنت به نسبت درصد کل جمعیت 57 درصد، تعداد کل کاربران فعال اینترنت موبایل 3.9 میلیارد نفر و کاربران اینترنت موبایل به نسبت درصد کل جمعیت 52%  است.
امروزه تغییر قابل ملاحظه‌ای در روش زندگی روزمره‌ی مردم، ارتباطات، کار، تماشای فیلم، کتاب خواندن، غذا پختن، انتخاب رستوران‌ها، مدگرایی، خرید و فروش، و پرداخت ایجاد شده است.
در نهایت، پول فیزیکی به سرعت در حال محو شدن از زندگی مشتریان است و راه‌حل‌های پرداخت دیجیتال مانند کیف پول‌های موبایلی بر زندگی‌شان حکمفرما خواهد شد‌.
کیف پول موبایلی کاربران را قادر به موارد زیر می‌سازد:
تراکنش سریع مالی
دسترسی آسان‌تر به خدمات
موارد استفاده گسترده‌تر
پرداخت‌های متنوع
پرداخت زمانبندی شده
دریافت جوایز و پاداش
پرداخت آسان
به خاطر مزایا، نه تنها افرادی باهوش، بلکه افراد ناآگاه هم در حال استفاده از کیف پول‌های موبایلی به عنوان روش ترجیحی پرداخت هستند.
بر اساس آمار، استفاده از کیف پول موبایلی در چین بسیار بالا است و پس از آن نروژ، انگلستان و باقی کشورها قرار دارند.
میزان استفاده از کیف پول موبایلی به تفکیک کشورها
مطابق با پژوهش جونیپر، کاربران کیف پول موبایلی تا سال 2024 از 2.3 میلیارد فعلی به 4 میلیارد نفر خواهند رسید.
در جهان مدرن، افزایش مصرف‌گرایی منجر به حداکثر شدن بهره‌برداری از مزایای کیف پول‌های موبایلی مانند علی پی، فون پی، پی پل، اسکریل، آمازون پی، اپل پی، و گوگل پی نیز می‌شود.
به همین ترتیب، ادغام کیف پول‌های موبایلی فرصت‌هایی را برای شرکت‌های فناوری و کاربران فراهم خواهد کرد و  ترکیب داده‌های دیجیتال و توجه به نیاز کاربران در اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی منجر به ارائه‌ی یک تجربه‌ی منحصربفرد به مشتریان می‌شود‌.
ترجمه از paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.