جای بانک کاملا مجازی در ایران خالی است

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه رشد فضای دیجیتال در کسب و کارها غیر قابل چشم پوشی است، گفت: جای سرویس بانک کاملا مجازی در ایران خالی است.

عصر بانک؛ ناصر پاشاپور کارشناس اقتصادی با اشاره به چالشهای جدید عرصه کسب و کار در شرایط امروز کشور گفت: در حال حاضر در میانه مسیر فضای دیجیتال هستیم و این موضوع تغییرات اساسی در کسب وکار ایجاد کرده است.

 
وی افزود، در سالهای آینده میزان دیوایسهای متصل قطعا دو برابر خواهد شد اما باید به این نکته توجه کرد که محتوای خوب نیر نیز دچار تحول خواهد شد.
 
به گفته این‌کارشناس اقتصادی، بیگ دیتاهای ایجاد شده به تحلیل نظرات افراد و مشتریان کمک میکند.
 
وی با بیان اینکه، در سال 2030 با پدیده هک شدن انسان مواجه خواهیم بود،گفت : در آن زمان ماشین بیش از انسان از علایق و خواسته های او باخبر است. در فضای دیجیتال جدید بر اساس دی ان ای افراد میتوان برای آنها الگوی تبلیغاتی مشابه طراحی کرد. در حال حاضر 7000 شرکت در جهان فعالیت افتصادی داشته و سود کسب میکنند و تنها 7 شرکت ارزش گذاری میلیارد دلاری دارند.
 
وی با بیان اینکه موج این تغییرات به ایران نیز رسیده است، گفت: ارزش یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی 7 سال پیش تنها 14 میلیارد تومان بود اما امروز فضا به طور کلی متحول شده است وارزش این دست برندها با افزایش چشمگیری رو به رو شده است.
 
به گفته پاشاپور، از سال 94 تا کنون دسترسی به اینترنت 50 درصد افزایش یافته و استفاده از اینترنت موبایل نیز 38 درصد افزایش یافته است. نفوذ شبکه های اجتماعی 75 درصد بیشتر شده است. سال گذشته 74 درصد شهرنشینان حداقل یکبار از اینترنت خرید کرده اند و 43 درصد افراد از تبلیغات دیجیتال تاثیر گرفته اند.
 
وی گفت: امروز اپها در زندگی روزمره نفود کرده اند و 50 درصد افراد از این اپها در زمینه های مختلف سود میبرند.43 درصد افزاد اگاهی های دیجیتال را علت تغییر نظر یا خرید اعلام کرده اند. بیش از 70 درصد شهروندان مشتری کسب و کارهای ان لاین شده اند که 40 درصد آنها را تاکسی اینترنتی و 48 درصد از خدمات خرید آن لاین استفاده کرده اند که کتاب و موسیقی و بلیط عمده این خریدها بوده اند.
 
به گفته این کارشناس اقتصادی جای بانکداری کاملا مجازی در سرویس خدمات بانکی ایران خالی است. به گفته گرهارد کارشناس اقتصادی، سرویسهای کاملا آن لاین در اروپا 25 سال است که مورد استفاده قرار میگیرد و در آن منظقه به این سیستم کاملا اعتماد شده است.
 
در این نشست محمد موسوی با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: تحقیقات علمی حاکی از تغییرات در سبد مصرفی مردم است. مصرف کننده به دنبال روشهای جدید برای کاهش هزینه ها حرکت کرده اند تا کاهش قدرت خرید را تا حدودی کاهش دهند. همچنین به نظر میرسد کاهش قدرت خرید با افزایش نرخ ارز حدود 38 درصد است.
 
موسوی با بیان اینکه، میزان بودجه تبلیغات دیجیتال 4 تا6 درصد کل بودجه تبلیغات در سال است، گفت: این رقم درحال رشد است اما با توجه به ضعف قدرت اندازه گیری هنوز توجیه قابل قبولی برای مشتریان بزرگ ایجاد نشده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.