مزایای دیجیتالی شدن قبوض برق

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر عنوان کرد: با دیجیتالی کردن قبوض برق و حذف قبوض کاغذی، از قطع 12 هزار درخت در سال جلوگیری می‌شود.

عصر بانک؛ هادی مدقق مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر، با اعلام این مطلب به «دنیای‌اقتصاد» گفت: به‌منظور اجرای سیاست‌های تحول دیجیتال در صنعت برق و مجموعه وزارت نیرو، موضوع حذف قبوض کاغذی سال گذشته در هفته دیجیتال مطرح شد.

 

وی با بیان اینکه هدف اصلی از حذف قبوض کاغذی ارتقای سطح کیفیت خدمات به مشترکان است، افزود: ارتباط دوسویه با مشترکان، صرفه‌جویی اقتصادی و حفاظت از محیط‌زیست به‌دلیل حذف کاغذ، از جمله مزیت‌های اجرای این طرح است. مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر تصریح کرد: به‌طور حتم تحول دیجیتال در صنعت برق تنها محدود به نصب کنتورهای هوشمند و حذف قبوض کاغذی نبوده و این ارتباط دوسویه‌ای که میان ما و مشترکان برقرار شده، در آینده می‌تواند برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر کمک‌کننده باشد.
 
مدقق با اشاره به قدم بعدی شرکت توانیر به‌منظور توسعه فناوری‌های دیجیتال در صنعت برق، گفت: دیجیتالی کردن خدمات 28گانه فروش و پس از فروش برق برای مشترکان، از دیگر اقداماتی است که هر چند تاکنون وجود داشته، اما با توجه به اینکه ضریب نفوذ استفاده اینترنت و گوشی‌های هوشمند، همچنین نرم‌افزارهای پرداخت در 10 سال اخیر رشد چشمگیری داشته، با جدیت و کیفیت بیشتری پیگیری خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون چند درصد از مشترکان برق به‌صورت دیجیتالی قبوض خود را پرداخت می‌کنند، گفت: خوشبختانه امروز حذف قبوض کاغذی 96 درصد از مشترکان برق اتفاق افتاده و امیدواریم این رقم به زودی در مهر‌ماه به 98 درصد برسد. مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر تصریح کرد: یکی از آمارهای جالب درباره این طرح، استقبال و مشارکت بالای روستاییان و مناطق کمتر توسعه یافته در این طرح بود. به‌طور مثال در استان سیستان و بلوچستان حدود 99 درصد از مشترکان از این طرح استفاده می‌کنند.
 
مدقق درباره مشکلات پیش‌روی اجرا و پیاده سازی این طرح نیز اعلام کرد: به‌طور حتم هر تغییری که در سطح ملی انجام شود، بدون مشکل نخواهد بود. به همین دلیل هم ما از ابتدای مهر‌ماه که این طرح اجرایی خواهد شد تا 6 ماه بعد از آن به‌طور کامل روی فرآیندها اجرای درست و کامل این طرح نظارت خواهیم داشت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.