خدمات اجتماعی و غیرحضوری یک بانک جوان

امروزه مردم درگیرتر از هر روز هستند و برای حضور در شعبه و انجام امور بانکی وقت و حوصله کمتری دارند. پس بانک‌ها با وجود تعداد زیادی شعبه بانکی از یک طرف و تمایل کمتر مشتریان بانکی به حضور در شعبه چگونه باید خدمت رسانی کنند؟

عصر بانک؛در سال‌های نه چندان دور و همزمان با توسعه بانکداری الکترونیک و رقابت بانک‌ها برای جذب مشتری، تعداد شعب بانکی بیشتر و بیشتر شد و ارائه خدمات بانکی از طریق بسترهایی مثل اینترنت بانک و همراه بانک هم کم کم فراگیر شد.

 
بعد از گذشت نزدیک به دو دهه از شروع این رقابت که به افزایش شعب هزینه‌بر بانکی و همچنین توسعه خدمات بانکداری الکترونیک منتهی شد. حالا با فراگیر شدن خدمات بانکداری الکترونیک و استفاده از بسترهایی مثل اینترنت و گوشی‌های هوشمند توسط مردم برای انجام امور بانکی، بانک‌ها به سمت تحول دیجیتال حرکت می‌کنند تا علاوه بر کاهش هزینه‌های سرسام آور شعب، با افزایش کیفیت خدمات بانکی به بهبود تجربه مشتریان بانک کمک کنند.
 
حرکت بانک قرض‌الحسنه رسالت به سمت دیجیتالی شدن
 
بانک قرض الحسنه رسالت که در اردیبهشت ماه سال 1376 با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه و به منظور مرتفع نمودن مشکلات اقشار مختلف جامعه به صورت صندوق قرض الحسنه  تاسیس شد، در سال 91 مجوز شروع فعالیت از بانک مرکزی را دریافت کرد. این بانک در سال‌های اخیر با توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی خود و با چشم انداز بانکداری بدون شعبه در افق 1400 به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کند.
 
امروز بانک قرض  الحسنه رسالت به عنوان یک بانک جوان که 7 سال از عمر آن می‌گذرد و وارد 8 سالگی شده است، در هر زمان و مکانی می تواند تمام خدمات بانکی اعم از افتتاح حساب، اعتبار سنجی، درخواست دسته چک، درخواست تسهیلات، پرداخت اقساط، ساتنا، پایا و…را به صورت غیرحضوری به مشتریان ارائه کند.
 
همچنین بانک قرض‌الحسنه رسالت به دنبال این است که کارایی قرض‌الحسنه را در ابعاد وسیع، با استفاده از بستر قانونی و فناورانه، توسعه داده و به توانمندسازی کارآفرینی اجتماعی و خُرد و حل مسائل اجتماعی از طریق "بانکداری اجتماعی" کمک کند.
 
بنابراین "بانکداری اجتماعی" مدل جدید کسب و کار بانک قرض‌الحسنه رسالت است که بر اساس آن خدمات بانکی به مشتریان جمعی یا گروه های مشتریان ارائه می‌شود.
 
در این مدل کسب و کار، به هر گروه از مشتریان، با توجه به نیازهای خاص گروه و با استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌هایی به نام "کانون قرض‌الحسنه"، خدمات ویژه ای ارائه می‌شود و بنابراین بانک قرض‌الحسنه رسالت که به طور تخصصی بر محور قرض‌الحسنه و تامین مالی خُرد و ارزان فعالیت می‌کند، به سمت ارائه خدمات دیجیتالی  از یک طرف و تبدیل شدن به یک بانک اجتماعی (Social Bank) از طرف دیگر حرکت می‌کند.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.