برترین بانک‌های ژاپنی کدامند؟

حدود 200 بانک در حال حاضر در ژاپن فعالیت دارند.

عصر بانک؛ موسسه " کورپوریت فایننس" در گزارش جدید خود به معرفی برترین بانک‌های ژاپنی پرداخت. نظام بانکی در ژاپن شامل بانک‌های داخلی و خارجی است. در حال حاضر حدود 200 بانک در ژاپن فعالیت دارند که برخی از آن‌ها دارای فعالیت در مناطق محدودی از این کشور هستند. موسسه رتبه بندی " مودی" نظام بانکی ژاپن را باثبات رتبه بندی کرده است. در ادامه با برترین بانک‌های ژاپنی آشنا می‌شوید:

 
1-میتسوبیشی
 
بزرگ‌ترین بانک ژاپنی که در سال 1880 میلادی تاسیس شد و در 50 کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و 140 هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک 12 میلیون مشتری دارد.
 
2- پست بانک
 
این بانک ژاپنی که در سال 2006 میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در دیگر کشورها نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و 13 هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک 23 هزار و 879 شعبه دارد.
 
3- میزوهو فایننشیال گروپ
 
این بانک ژاپنی که در سال 2003 میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در آمریکا و اروپا نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و 60 هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.
 
4- سامیتومو میتسوئی گروپ
 
این بانک ژاپنی که در سال 2002 میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در 38 کشور دیگر نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و 70 هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.
 
5- نورین چوکین بانک
 
این بانک ژاپنی که در سال 1923 میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در لندن، نیویورک، سنگاپور، پکن و هنگ کنگ نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد.
 
6- رزونا بانک
 
این بانک ژاپنی که در سال 2001 میلادی تاسیس شد و بیشتر رویکرد توسعه محور دارد تا سرمایه گذاری. این بانک هم چنین فعالیت بیمه ای گسترده ای نیز دارد. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد.
 
/ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.