سرزمین صلح، خانه بهترین بانک‌های دنیا

سوئیس یکی از اصلی‌ترین قطب‌های بانکی جهان محسوب می‌شود. جایی که محل ذخیره‌سازی بسیاری از سرمایه‌های کلان است.

عصر بانک؛موسسه " کورپوریت فایننس" در گزارش جدید خود به معرفی برترین بانک‌های سوئیس پرداخت. نظام بانکی در سوئیس شامل بانک‌های داخلی، بانک های خارجی، بانک‌های خصوصی و بانک‌های داخلی است. در حال حاضر بیش از 30 درصد بانک‌های سوئیس مربوط به دولت هستند. موسسه رتبه بندی " مودی" نظام بانکی سوئیس را با ثبات رتبه بندی کرده است. در ادامه با برترین بانک‌های سوئیس آشنا می‌شوید:

 
1-یو بی اس
 
یکی از دو بانک بزرگ‌ سوئیس که در سال 1998 میلادی و به دنبال ادغام دو بانک قدیمی (یونیون بانک سوئیس و سوئیس بانک) تاسیس شد و در بسیاری از کشورهای جهان فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر زوریخ قرار دارد علاوه بر خوزه بانکی در حوزه سرمایه گذاری نیز فعالیت زیادی دارد.
 
2- کردیت سوئیس
 
این بانک به همراه یو بی اس، 50 درصد کل سپرده‌های بانکی سوئیس را در اختیار دارند و مقر اصلی آن در شهر زوریخ است. بانک کردیت سوئیس عموما در زمینه: سرمایه‌گذاری، بانکداری خصوصی، مدیریت دارایی و بازار سهام فعال است. این بانک در حال حاضر در 50 کشور فعال است و بیش از 48 هزار نفر نیز برای آن کار می‌کنند.
 
3- رایفایزن
 
سومین بانک بزرگ در سوئیس که 3.7 میلیون مشتری دارد. این بانک دارای 1004 شعبه در سوئیس است.
 
4- زوریخ کانتونال بانک
 
این بانک در سال 1870 تاسیس شد و بزرگ‌ترین بانک محلی سوئیس محسوب می شود. فعالیت‌های این بانک عمدتا روی دو کشور آلمان و سوئیس متمرکز است.
 
5- ژولیوس بائر
 
یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های خصوصی سوئیس که در بیش از 20 کشور فعالیت دارد و در سال 1890 میلادی تاسیس شد. مقر این بانک نیز در شهر زوریخ قرار دارد.
 
6- بانک کونتونال دو ژنو
 
این بانک در سال 1861 میلای تاسیس شد اما شکل نوین فعالیت هایش را از سال 1994 آغاز کرد. این بانک بیشتر با کسب‌و کارهای کوچک و متوسط همکاری می‌کند.
 
7- فونتوبل
 
این بانک که در سال 1924 تاسیس شد یکی از بانک های مشهور سوئیسی در زمینه مدیریت دارایی محسوب می‌شود. مقر اصلی این بانک در زوریخ قرار دارد اما علاوه بر سوئیس، فونتوبل در 21 نقطه دیگر از جهان نیز فعال است.
 
/ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.