طرح یک شکایت تازه از فیس بوک

برنامه ریزی فیس بوک برای عرضه ارز دیجیتال لیبرا و تاسیس زیرمجموعه ای جدید به نام کالیبرا برای این کار مشکلاتی را برای این شرکت به همراه آورده و موجب شکایت تازه علیه آن شده است.

عصر بانک؛به گزارش ورج، فیس بوک لوگویی برای زیرمجموعه تازه خود یعنی کالیبرا در نظر گرفته که شباهت آن با لوگوی یک شرکت نوپای بانکی موسوم به کورنت باعث شکایت آن از فیس بوک شده است.

 

کرنت مدعی است اقدام فیس بوک در استفاده از لوگویی مشابه با کالیبرا به معنای نقض حقوق آن در حوزه ثبت علائم تجاری است و از همین رو شکایتی را بر علیه این شبکه اجتماعی تقدیم دادگاه کرده است.
 
به دنبال مخالفت بسیاری از کشورهای اروپایی و بانک مرکزی ایالات متحده با اجرایی شدن طرح استفاده از ارز دیجیتال لیبرای فیس بوک، شکایت تازه از این شبکه اجتماعی تازه ترین دردسر ارز دیجیتال لیبرا برای فیس بوک محسوب می شود. کورنت علاوه بر فیس بوک از شرکت کاراکتر که وظیفه طراحی لوگوی مذکور را بر عهده داشته نیز شکایت کرده است.
 
کورنت می گوید استفاده از لوگوی مذکور را از آگوست سال 2016 آغاز کرده و  این در حالی است که فیس بوک استفاده از لوگوی کالیبرا را از ژوئن سال جاری میلادی آغاز کرده و بنابراین از وجود لوگوی کورنت و ماهیت آن اطلاع کافی داشته است. در نهایت دادگاه به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.
 
/فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.