0
0

۵ کلید رقابت بانک‌های سنتی با رقبای جدید

۱۳:۰ - ۱۳۹۸/۸/۱۳کد خبر: 183663
در این مطلب، پنج موردی که بانک‌های سنتی باید برای رقابت با رقبای غیرسنتی انجام دهند را بررسی می‌کنیم.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ با پذیرش تکنولوژی در طول دهه‌‌ی گذشته فین‌تک‌ها و بانک‌های جدید در حال جلب توجه زیادی هستند و تغییر رفتار مشتریان، باعث عقب ماندن بانک‌های سنتی در رقابت بازار شده، و آن‌ها در حال الهام گرفتن از بانک‌های جدیدی هستند که خدمات مالی صرفا دیجیتال یا موبایلی ارائه می‌دهند.

 
فین‌تک‌ها وجهه‌ی خوبی برای ارائه خدمات عالی، تجربه کاربری، شفافیت و ارتباطات در سطح کیفی بالا به مشتریان دارند.  بر این اساس در حالی که فین‌تک‌ها، نوآوری‌های جدیدی را به صنعت ایستای امروزی ارائه کرده‌اند، بانک‌های سنتی دارایی‌های زیادی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد بر فین‌تک‌ها غلبه کنند. در ادامه این مطلب پنج محدوده‌ی کلیدی که بانک‌ها باید بر آن تمرکز کنند را بررسی کردیم:
 
سرمایه گذاری در یک UX عالی
 
فین‌تک‌ها برای برآوردن انتظارات مشتریان از طریق نقاط تماس چندگانه بسیار عالی عمل کرده‌اند، ولی بانک‌های سنتی هم‌چنان در این مسیر عقب مانده‌اند. 
 
با کسب داده‌های پیشرفته از مشتریان، کار با شرکای تکنولوژی و ابزارهای جدید سلف سرویس، دیگر بهانه‌ای برای کم‌کاری باقی نمانده است. دستیابی به پول نقد باید به آسانی ارسال یک سفارش ۶۰ دلاری به نزدیک‌ترین ATM و برداشت پول باشد. همچنین سپرده گذاری مبلغ چک باید به آسانی اسکن یک QR کد باشد. مخصوصا این‌که، بانک‌ها باید مطمئن باشند که خدمات جدیدشان قابل درک، دارای دستورالعمل و علائم مشخص است. به علاوه طراحی تجربه کاربری مناسب هم برای موبایل و هم برای صفحه نمایش کامپیوتری اهمیت زیادی دارد. اکنون بیش از همیشه، مشتریان بانکشان را به آسانی بر مبنای UX تغییر می‌دهند، یعنی تجربه کاربری بر درآمد تاثیر مستقیم دارد و هر هزینه‌ای برای تکنولوژی UX در واقع سرمایه‌گذاری است.
 
شخصی‌سازی
 
مشتریان به دنبال احساس ارزش و درک شدن هستند. اگر بانک‌ها بخواهند نشان دهند که به مشتریان اهمیت می‌دهند، باید برای هر مشتری جداگانه زمان بگذارند که این می‌تواند از طریق هوش مصنوعی، جمع‌آوری داده یا ایجاد روابط واقعی انجام شود. این تلاش‌ها می‌تواند بانک‌ها را در استفاده از ابزارها و گزینه‌های شخصی‌سازی و خاص توانمند سازد‌. برای مثال اگر مشتری به دنبال وام دانشجویی است، به او گزینه‌های تامین مالی ارائه دهید. حتی تاکتیک‌های ساده‌ای مانند به کار بردن نام کوچک و پیام‌های مرتبط می‌تواند این احساس را ایجاد کند که مشتری در سفر خود برای استفاده از خدمات، تحت کنترل است. بانک‌های جدید در جذب مشتریان با استفاده از زبانی که آن‌ها را به تعامل بیش‌تر وا دارد عالی هستند. 
 
صدای متمایزی در دنیای پرداخت‌های دیجیتال باشید
 
انتظار می‌رود صنعت پرداخت‌های دیجیتال تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۲۶ میلیارد تراکنش داشته باشد. بانک‌های سنتی باید صدای خود را در این اکوسیستم پیدا کنند. خوشبختانه، خرید کردن خواه از فروشگاه فیزیکی یا آنلاین، درست در محل تقاطع بانک، پذیرنده و مشتری قرار دارد، یعنی جایی که پتانسیل نامحدودی برای یکپارچگی بیش‌تر نقاط تماس بانک‌ها با رفتار خرید مشتریان دارد. 
 
بانک‌ها باید شروع به جست‌وجوی فرصت‌هایی برای ارائه‌ی محصولات و خدماتشان به خرده فروشان کنند تا نقاط تماس شناخته شده‌ای را در طول سفر خرید مشتریان به آنان ارائه دهند. داده‌های کلان، APIهای بانکداری باز و هوش مصنوعی در حال تغییر بازار پرداخت‌ها هستند و در این مسیر بانک‌های باهوش از اتحادهای استراتژیک برای به دست آوردن جایگاه‌های جدید استفاده می‌کنند. 
 
به دنبال شرکای رگولاتوری باشید
 
چرا از قوانین به عنوان یک بهانه‌ی ثابت برای نوآوری‌ها استفاده نمی‌کنید؟ بانک‌ها باید به جای واکنش به هر قانون جدید و حداقل پذیرش آن، به صورت فعالانه به دنبال شرکایی باشند که به آن‌ها در ایجاد راهکارهای تکنولوژیک به منظور پوشش ریسک‌ها و چالش‌های تطابق با تغییرات کمک کند. 
 
تکنولوژی رگولاتوری می‌تواند به جریان خودکار ایجاد گزارش‌ها و تحلیل‌ها کمک کند. به علاوه موجب کاهش خطای انسانی می‌شود. در حالی که بانک‌ها در حال مبارزه با سیستم‌های سنتی هستند، APIها امکان یکپارچگی و کارایی را در سیستم‌های موجود فراهم می‌کنند. بنابراین سرمایه‌گذاری در رگ‌تک‌ها یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها برای بانک‌ها است تا با فین‌تک‌ها رقابت کنند. 
 
در عین حفظ امنیت، به روز بمانید
 
در سال ۲۰۱۲ زمانی که قابلیت باز کردن قفل صفحه با اثرانگشت برای اولین بار معرفی شد، مشتریان در به روز باقی ماندن و حفظ امنیتشان بر سر دوراهی تردید مانده بودند. اما زمانی که اپل قابلیت شناسایی اثر انگشت را در آیفون ارائه کرد، پین‌های سنتی کاملا از رده خارج شدند. بانک‌ها باید با در دسترس قرار دادن اپلیکیشن‌هایشان و ایجاد تمایز برای آن‌ها از طریق قابلیت‌های بیومتریک از مزایای این قابلیت‌ها استفاده کنند. با رشد سریع اکوسیستم API، بیش‌تربانک‌ها از مزایای این راهکارها استفاده می‌کنند. ممکن است فین‌تک‌ها در صنعت بانکداری مسیر نوآوری را طی کنند، اما بانک‌های سنتی دارای سرمایه و اعتبار بالا هستند. بنابراین بانک‌های سنتی و فین‌تک‌ها می‌توانند از طریق همکاری و سینرژی و ترکیب راهکارهای پیشرفته با همکاری یکدیگر اکوسیستم بانکداری را برای ایجاد یک محیط تجاری مشارکتی ارتقا دهند. 
مشاهده مطالب مربوط به بانک و پرداخت الکترونیکصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین


» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




پربازدیدهای عصربانک
خواندنی ترین‌ها
اطلاعات تصویری