هکر اطلاعات صد میلیون امریکایی آزاد شد

پیگ تامپسون، هکر هلدینگ بانکی کاپیتال وان در آمریکا که داده‌های خصوصی صد وشش میلیون نفر از شهروندان این آمریکا و کانادا را سرقت کرده بود، امروز از زندان فدرال آغاز شد.

عصر بانک؛به گزارش زددی نت، قرار است این زن هکر در ماه مارس سال آینده میلادی محاکمه شود. وی در ماه آگوست خواستار آزادی از زندان شده بود، اما قاضی این درخواست را در آن زمان رد کرده بود.

 
علت تغییر تصمیم قاضی این پرونده افسردگی این زن در زندان بوده که ممکن بود منجر به خودآزاری وی شود. قرار است وی در مدت زمان آزادی با یک پابند جی پی اس به طور دائم تحت کنترل باشد. این زن هکر حق دسترسی به اینترنت یا هرگونه ابزار و وسیله الکترونیکی را ندارد؛مگر اینکه برای این کار مجوز دادگاه را دریافت کند.
 
بر اساس اعلام کاپیتال وان این هکر طی سال های 2005 تا 2019 دست به سرقت اطلاعات خصوصی مشتریان این بانک زده بود و تمامی اطلاعاتی که کاربران برای دریافت کارت اعتباری در سایت های بانکی وارد می کردند را سرقت می کرد.
 
وی به یک میلیون شماره تامین اجتماعی مردم کانادا،140 هزار شماره تامین اجتماعی مردم امریکا و 80 هزار شماره حساب بانکی مختلف هم دسترسی یافته بود. او داده هایی را هم از 30 شرکت دیگر دزدیده بود. مجموعه این اطلاعات که بیش از چندترابایت داده است، بر روی رایانه سروری در اتاق خواب شخصی وی نگهداری می‌شد.
 
/فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.