استفاده از کد USSD برای دریافت رمز دوم پویا

معاون فناوری اطلاعات بانک حکمت ایرانیان از راه‌اندازی کد دستوری USSD یا همان ستاره مربع‌ها برای دریافت رمز دوم پویا از سوی مشتریان این بانک خبر داد.

عصر بانک؛مهرداد خسروی، با بیان اینکه بهترین راه ممکن برای جلوگیری از سرقت‌های اینترنتی (فیشینگ) استفاده از رمز دوم پویا است، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ بانک مرکزی و ممنوعیت استفاده از رمزهای ایستا در عملیات بانکی، زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این عملیات از دی‌ماه سال گذشته در بانک فراهم شده است، به گونه‌ای که حدود 3000 نفر از مشتریان این بانک از رمزهای دوم پویا در عملیات بانکی خود استفاده کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اپلیکیشن «ارس» برای دریافت رمز دوم پویا از این بانک، گفت: با توجه به اینکه الزامی از سوی بانک مرکزی در این مدت وجود نداشت، استقبال از این طرح بسیار کم بود و در واقع در این مدت کمتر از یک درصد مشتریان ما از رمز دوم پویا استقبال کردند.

 

معاون بانک حکمت ایرانیان افزود: با توجه به اینکه عموما مردم تراکنش‌های بدون حضور کارت خود را با گوشی‌های تلفن همراه انجام می‌دهند، به صلاح‌شان است که بتوانند رمز دوم پویای خود را نیز از این طریق دریافت کنند.

 

خسروی با اشاره به خاص بودن اغلب مشتریان بانک حکمت ایرانیان، اظهار کرد: جامعه هدف ما متفاوت هستند و اغلب مشتریان ما را کارکنان ارتش تشکیل می‌دهند که به همین دلیل بسیاری از آن‌ها در زمان ساعات کاری نمی‌توانند گوشی هوشمند در اختیار داشته باشند، بنابراین برای ما مهم بود که روی سیستمی متفاوت از اپلیکیشن بیشتر کار کنیم.

 

وی اضافه کرد: در حال تدارک سیستمی هستیم که مشتریان ما بتوانند هم از طریق پیامک و هم از طریق USSD رمز دوم پویا را دریافت کنند که این خدمات هیچ هزینه‌ای برای مشتری ندارد.

 

معاون فناوری اطلاعات بانک حکمت ایرانیان درباره هزینه ارسال پیامک یا کد USSD برای خود بانک نیز، تصریح کرد: هزینه USSD برای ما بسیار پایین‌تر از هزینه تمام‌شده پیامک است، به همین دلیل سعی می‌کنیم که مشتریان ما از این سیستم استفاده کنند.

ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.