نقش هلدینگ جامپ در بانک ایران زمین

نام جامپ اقتباس یافته از شرکت جهان ارقام پارس وعلت نامگذاری هلدینگ به این اسم، ایجاد حس جهش و پرش در مجموعه است.

عصر بانک؛شرکت جهان ارقام پارس، هلدینگ ICT بانک ایران زمین است که شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که به بانک تعلق دارد را مدیریت می کند. عصربانک برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این هلدینگ با مهدی عباس نیا، مدیرعامل جامپ  به گفت‌وگو نشسته که در ادامه می‌خوانید:

 

عباس نیا، در رویداد تراکنش‌ درباره نامگذاری این هلدینگ گفت: نام جامپ اقتباس یافته از شرکت جهان ارقام پارس و علت نامگذاری هلدینگ به این اسم، ایجاد حس جهش و پرش در مجموعه است

 

وی افزود: هلدینگ جامپ شامل 8 شرکت می‌شود که یکی از آنها همان شرکت جهان ارقام پارس است که ماموریت شرکت‌داری، سرمایه‌گذاری و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات را برعهده دارد. شرکت دوم شرکت پدیسار انفورماتیک است  که در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات ، مراکز داده، شبکه انتقال داده، مرکز تماس و خدمات پشتیبانی فعالیت می‌کند. شرکت بعدی شرکت فرزانگان پارس است که خدمات مخابراتی تحت شبکه فیبر نوری را ارائه می‌کند. شرکت دیگر شرکت آرین تل است که مجوز MVNO دارد و زیرساخت‌هایش را از اپراتورهای اصلی موبایلی می‌گیرد اما سرویس تلفنی و ارزش افزوده بر روی شبکه موبایل برای خودشرکت است. شرکت آخر نیز شرکت ایمن پرداز پاژ نام دارد که بیزینس‌های تحت موبایل را در محدوده جغرافیای خراسان عملیاتی کرده است.

 

مدیرعامل هلدینگ جامپ عنوان کرد: امسال ما مرکز نوآوری را با هدف همکاری و مشارکت و نه صرفا پشتیبانی و سرمایه‌گذاری با استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها  راه اندازی نمودیم. واقعیت این است که ایده‌های جدید در بانک‌ها تعریف شده‌اند و می‌توان گفت تمامی بانک‌ها به آن سرویس‌ها و محصولاتی که باید داشته باشند رسیده‌اند.قدم بعدی با مشارکت بازار اتفاق می‌افتد و بهترین بازیگران بازارها در اکوسیستم بانکی، پولی و مالی، فین تک‌ها و استارتاپ‎ها هستند که می‌توانند با مشارکت بانک‌ها یا سایر صنایع، ایجاد ارزش افزوده بیشتری را در بازار داشته باشند و برای مشتری ارزش آفرینی نمایند.

 

عباس نیا با اشاره به اینکه فین‌تک‌ها رغیب بانک‌ها نیستند بلکه همکار بانک‌ها هستند، اظهار داشت: آن چیزی که امروزه در بانکداری دیجیتال تاثیر دارد دو عامل است که یکی از آنها فن آوری و داشتن سرویس‌ها و خدمات مبتنی بر فن آوری است و بخش دوم آن شهروند و مشتری هوشمند و آشنا با اکوسیستم دیجیتال است. به همین دلیل شرکت‌های بزرگی که در لبه فناوری حرکت می‌کنند و بخصوص آنهایی که کاربر محوری مناسبی دارند، می‌توانند در حوزه‌های بانکی، مالی و پرداختی به راحتی وارد شوند.

 

وی با این پرسش که چه برنامه‌ای برای تربیت شهروند هوشمند و دیجیتال داریم، افزود: در آینده با این مشکل مواجه خواهیم شد که شرکت‌های فناوری اطلاعات، پلتفرم‌های باز و سرویس‌های مدرن را طراحی و پیاده سازی می‌کنند،اما شهروند، مشتری و کاربرهوشمند و دیجیتالی که بتواند از این پلتفرم‌ها استفاده لازم را داشته باشد آموزش ندیده‌اند.

 

وی در پایان گفت: ما به عنوان یکی از مسئولیت‌های اجتماعی  هلدینگ، کاری که انجام می‌دهیم این است که در گروه مرکز نوآوری رویدادهایی را برگزار می‌کنیم که جمعیت عام با اکوسیستم و خدمات دیجیتال آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.