اختصاصی عصربانک
0
0

درگاه پرداخت اینترنتی بانک صادرات چیست؟ (+ فرایند ارائه سرویس​)

۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۹کد خبر: 26943
پرداخت اینترنتی یعنی پرداخت وجه برخط (Online)از کارت بانکی خریدار به حساب فروشنده در محیط اینترنت در قبال دریافت کالا یا خدمات

عصر بانک؛ پرداخت اینترنتی نوعی پرداخت الکترونیکی است که از طریق آن دارندگان کلیه کارت‌های بانکی عضو شتاب می‌توانند با استفاده از مشخصات کارت بانکی خود شامل شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و کد اعتبار سنجی(CVV2) نسبت به خرید از وب‌سایت‌های اینترنتی فروشنده کالا یا خدمات اقدام نمایند.

 


هدف​

رونق بخشیدن به تجارت الکترونیک ، کاهش حجم مراجعه مشتریان به شعب بانک و افزایش رفاه آنان ،‌ جذب آسان منابع و افزایش سهم بازار افزایش سرعت انجام تراکنش و افزایش امنیت و کنترل در پرداخت وجه.



خدمات قابل ارائه​

حذف هزینه‌های ناشی از چاپ پول در کشور و عرضه خدمات پرداخت آسان در بازار مصرف.


  ارائه خدمات حرفه‌ای پرداخت الکترونیک با تکیه بر نوآوری و فناوری روز.


  ارائه راهکار آسان در زمینه پرداخت پول در بستر تجارت الکترونیک.


امکان انجام تراکنش برای دارندگان کارت در هر ساعت از شبانه‌روز.


  امکان پشتیبانی شبانه‌روزی توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) طرف قرارداد درصورت بروز مغایرت احتمالی در تراکنش‌های درگاه پرداخت اینترنتی.


  امکان رؤیت تراکنش‌ها به‌صورت برخط online توسط پذیرنده با دریافت کد کاربری و رمز ورود به پورتال پذیرندگان هر یک از شرکت‌های PSP طرف قرارداد.



امکانات مورد نیاز​ 

داشتن حساب در بانک صادرات.


دارا بودن یک وب سایت آماده جهت فروش اینترنتی (‌چرخه کامل فروش).


اخذ نماد اعتماد الکترونیکی از طریق وب سایت www.enamad.ir


  وجود IP Valid برای وب‌سایت پذیرنده.


تأکید به پذیرنده مبنی بر لحاظ نمودن کلیه مسائل امنیتی در وب‌سایت اینترنتی خود.​


کارمزدها و هزینه ها​


در حال حاضر هیچ هزینه و کارمزدی از متقاضی (پذیرنده اینترنتی) دریافت نمی‌گردد.



فرایند ارائه سرویس​



1.   تکمیل و امضاء فرم تقاضای راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی توسط مشتری (فرم مشخصات پذیرندگان اینترنتی).



2.   ارسال درخواست متقاضی توسط مدیریت شعب استان/منطقه تهران به اداره کل خدمات نوین بانکی از طریق سیستم اتوماسیون اداری فایلرپرو.



3.   ارسال درخواست متقاضی به شرکت‌های PSP توسط اداره کل خدمات نوین بانکی.



4.   تماس کارشناسان شرکت‌های PSP پس از دریافت درخواست راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی با متقاضی و ارائه مشاوره‌های فنی لازم .



5.   سه روز پس از ارسال تقاضا ، همکاران می‌بایست مجدداً با مشتری تعامل و وضعیت نصب درگاه را پیگیری نمایند. درصورت عدم راه‌اندازی درگاه چنانچه مشکل به شرکت‌های PSP مربوط باشد همکاران می‌بایست مراتب را به اداره کل خدمات نوین بانکی منعکس نمایند.



6.    تکمیل و امضاء قرارداد شرکت‌های PSP توسط متقاضی در دو نسخه و ارسال به شرکت مربوطه به همراه مدارک درخواستی.



7.   پیاده‌سازی درگاه پرداخت اینترنتی و قراردادن لوگوی بانک صادرات بر روی وب‌سایت توسط متقاضی و انجام تراکنش تستی.



8.   بررسی صحت عملیات راه‌اندازی و تراکنش تستی توسط کارشناسان شرکت‌های PSP .



9.   فعال شدن درگاه پرداخت اینترنتی در وب‌سایت پذیرنده.


توضیحات تکمیلی​

شایان ذکر است فرایند ارائه سرویس درگاه پرداخت اینترنتی در حال بازنگری بوده و مراتب به محض حصول نتیجه متعاقباً جهت اصلاح سایت بانک ارسال می‌گردد.
 

مشاهده مطالب مربوط به بانک و پرداخت الکترونیکصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین


» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




اطلاعات تصویری