3
0

چگونگی ثبت و پیگیری تراکنش‌های ناموفق بانکی

۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۴/۱۱کد خبر: 56196
مردم می توانند برای اعلام مغایرت های بانکی خود از طریق سیستم امداد شتاب بانک مرکزی اقدام کنند.

عصر بانک؛ مردم می توانند برای اعلام مغایرت های بانکی خود از طریق سیستم امداد شتاب بانک مرکزی اقدام کنند چراکه این سیستم با هدف خدمت رسانی به مشتریان بانک های عضو شبکه شتاب و تسهیل در فرایند پیگیری رفع مغایرت‌های این شبکه راه اندازی شده است.

 

اما قبل از ثبت هر گونه پیگیری مغایرت لازم است که به موارد زیر توجه شود:


1- این سیستم تنها قادر به پاسخگویی به مغایرت‌های شبکه شتاب و شاپرک می باشد. لذا جهت پیگیری مغایرت‌های غیر شتابی که صادر کننده کارت و دارنده پایانه ( خود پرداز، درگاه پرداخت اینترنتی ، تلفنبانک ، اینترنت بانک ...) یکسان هستند ، با شماره سیستم پشتیبانی بانک مربوطه تماس بگیرید و یا به یکی از شعب همان بانک مراجعه نمایید.


توضیح 1:


انتقال کارت به کارت در صورتیکه که کارت مبدا و یا مقصد متعلق به بانک دیگری باشد ، شتابی محسوب شده و از این قاعده مثتثنی است.


توضیح 2 :


در حال حاضر کلیه تراکنش‌هایی که از طریق پایانه های فروشگاهی (POS) صورت میگیرند ، تراکنش شتابی محسوب میگردند.


2-معمولا در صورت بروز مغایرت در سیستم شتاب، مبلغ کسر شده  طی دو روز کاری (بدون احتساب تعطیلات)، به  طور خودکار به حساب کارت مبدا باز گردانده می شود. لذا پیش از ثبت مغایرت، مطمئن شوید که حتما دو روز کاری از تاریخ انجام تراکنش سپری شده است.


3-این سیستم تنها پاسخگوی دارندگان کارت میباشد . فروشگاههای دارنده POS ، برای پیگیری مغایرتهای حسابی خود میبایست با امداد شاپرک تماس بگیرند.

 

 برای ثبت مغایرت‌های بانکی از طریق سامانه الکترونیکی مردم می توانند به آدرس "http://emdadshetab.cbi.ir/emdad/" مراجعه و نسبت به ثبت مغایرت خود اقدام کنند.


همچنین برای ثبت و یا پیگیری مغایرت خود، می توانید با شماره تلفن 29911 نیز تماس حاصل نمایید. اطلاعات سامانه اینترنتی و سامانه تلفنی 29911 مشترک بوده و میتوان کد پیگیری ارائه شده در یک سیستم را در سیستم دیگر نیز پیگیری نمود.

مشاهده مطالب مربوط به آموزش بانکداری و پرداخت الکترونیکصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین


» نظرات بینندگان
» مسیح | ساعت ۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
6
0
من نرم افزار دانلود کردم به قیمت 9900 ریختم ولی چیزی دانلود نشد اگه میشه واسم برگردوند پولمان ازتون خواهش میکونم
» زینلی قاسمی | ساعت ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۶
21
3
تراکنش ناموفق بانک ملی در سه روزگذشته و عدم بازگشت پول
» اکبر مرادی سالینجق | ساعت ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱/۲۴
8
0
بنده یک برنامرو خریداری کردم پولش از حسابم کم شده اما برنامه دانلود نشد.و چند روز است که از کارت خودم نمیتونم شارژ دریافت کنم مراحل شارژو با گوشیم انجام میدم به اخرش که میرسه میگه تراکنش بیش از حد مجاز هست یا اینکه بانک شما کتراز 5000هزار تومنو شارژ نمیده درصورتی که من بیشتراز 5000هزار تو حسابم هست
» علی | ساعت ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۵/۲۹
3
0
بابت نرم افزار مبلغ 15 تومن از حساب کم شده و پول مرجوع نشده
» مصطفی رئوفی نیا | ساعت ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۶/۲۵
7
1
باسلام .توچند ماهه گذشته چند بار خرید کردم .چیزی دستم نرسیده اما از حسابم مبلغ کسر شده و برگشت نشده.
» سعید | ساعت ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۷/۲
5
1
درکشورایران هیچ اعتمادی به خرید اینترنتی نیست پس هربلایی سرمون بیاد حق خودمونه من خودم به شخصه تحت هیچ شرایطی خرید اینترنتی نمیکنم موفق باشید
» یوحنا | ساعت ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۸/۹
5
0
سلام دوتا خرید اینترنتی داشتم و پول بحسابم نیومده الان 8 ساعت گذشته .باید 72 ساعت صبرکنم بعد برم بانک پیگیری کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
» الیاس | ساعت ۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۳/۲۷
2
0
سلام از تاریخ 01/12/1395 بنده خرید اینترنتی نرم افزار داشتم ولی هنوز نه پولی به حسابم واریز شده نه برنامه ای که مدنظرداشتم برام باز شده لطفا پیگیری کنین با تشکر
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




اطلاعات تصویری