جهت گیری بازار سرمایه از مسائل سیاسی

این روزها بازار سرمایه تحت تاثیر مذاکرات هسته ای قرار گرفته است و بیش از عملکرد شرکت‌ها، این اخبار سیاسی است که به بازار سرمایه و شاخص بورس جهت می‌دهد.

عصر بانک؛ این روزها بازار سرمایه تحت تاثیر مذاکرات هسته ای قرار گرفته است و بیش از عملکرد شرکت‌ها، این اخبار سیاسی است که به بازار سرمایه و شاخص بورس جهت می‌دهد.

 

شاخص بورس و اوراق بهادار در اولین روز معاملاتی این هفته با صعود 999 واحدی در ارتفاع 65 هزار و 840 واحد قرار گرفت. حکشتی با 91 واحد ووبملت با 80 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

 

همچنین در بازار فرابورس ، شاخص ایفکس 20 واحد رشد کرد و به رقم 756 واحد رسید.مارون و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

بعلاوه، گروه خودرو و ساخت قطعات، معاملات مثبتی را آغاز کردند و در ابتدای بازار به صف خرید رسیدند. خبهمن که در پایان معاملات جهت برگزاری مجمع متوقف شد، در آستانه بالا حدود 44 میلیون سهم معامله شد. خودرو پس از عرضه صف خرید مجددا در قیمت 3009 ریال بیش از 4 میلیون صف خرید تشکیل داد.

 

همچنین فنرسازی زر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد، گزارش حسابرسی نشده 12 ماهه خود را منتشر کرد؛ طبق این گزارش شرکت بابت هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 77 ریال زیان شناسایی کرد، این در حالی است که در آخرین پیش بینی 2 ریال سود بابت هر سهم در نظر گرفته بود. خریخت دیگر نماد قطعه ساز، از دو محل مطالبات و آورده نقدی 700 درصد افزایش سرمایه داد و 40 میلیارد تومانی شد.

 

بر این اساس ،هدف از این تامین مالی قابل توجه، اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش و خروج از ماده 141 قانون تجارت اعلام شده است. اما در اواخر هفته معاملات متعادلی را در این گروه نظاره گر بودیم و اکثر نمادها در محدوده صفر تابلو معامله شدند .

 

در گروه نفتی و پالایشی، در نمادهای شبندر، شاوان، شپاس و شرانل شاهد تشکیل صف خرید بودیم شسپا که گزارش حسابرسی شده 12 ماهه خود را منتشر کرد تا محدوده 4.5 درصد مثبت نیز رشد داشت. در این گزارش شسپا سود هر سهم سال 93 را با 4 درصد کاهش نسبت به گزارش حسابرسی نشده 2308 ریال اعلام کرد.

 

در گروه بانکی نمادها تماما با معاملات مثبت به کار خود پایان دادند و نمادهای وتجارت ، وگردش ، حکمت با صف خرید بسته شدند.

 

گفتنی است،در گروه ساختمانی، شاهد معاملات مثبت در تقریبا نیمی از نمادهای گروه بودیم. کرمان و ثاباد با تقاضای بازار همراه بودند ثشرق امروز بعد از افزایش سرمایه 50 درصدی در قیمت 158 تومان بازگشایی شد و توانست تا حدود 6 درصد رشد نماید. که از جمله خبرهای مهم گروه‌ها می باشند.

 

 

/باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.