سکه از بورس افتاد!

با افت قابل توجه قیمت سکه در بازار آزاد، قیمت سکه در بورس کالا نیز افت معناداری را تجربه کرد و به قیمت‌های کمتر از 900 هزار تومان رسید.

عصر بانک؛افت قابل توجه قیمت سکه نسبت به هفته گذشته در بازار آزاد موجب کاهش قیمت این کالای با اهمیت در معاملات آتی بورس کالا شد به طوری که قیمت سکه که بعد از توافق هسته ای با رشد 50 هزار تومانی مواجه شده و به بالای 900 هزار تومان رسیده بود، دوباره به سطح 800 هزار تومان برگشت.

 

بنابراین بازار آتی سکه در بورس کالا که بعد از توافق وین و بر خلاف انتظار صعودی شده بود، بعد از تعطیلات عید فطر و متاثر از افت قیمت ها در بازار آزاد، نزولی شد و به محدوده ی قیمتی 800 هزار تومان بازگشت.

 

معاملات سکه در بورس کالا نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت سکه تحویل شهریور ماه نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرده و در محدوده ی 842 هزار تومان معامله می شود. قیمت قرارداد آتی سکه تحویل آبان نیز نسبت به روز گذشته افت 7 هزار تومانی را تجربه کرده و به قیمت 843 هزار تومان رسیده است.سکه تحویل دی و اسفند نیز که در هفته گذشته در قیمت‌های 910 تا 937 تومان معامله می شد. اکنون با کاهش قیمت و افت تقاضا مواجه شده است به طوری که سکه تحویل دی ماه در قیمت 851 تومان و سکه تحویل اسفند ماه در محدوده ی 863 هزار تومان معامله می شود.

 

کاهش قیمت سکه در بورس کالا در حالی رخ می دهد که با افزایش قیمت سکه و طلا در بازار آزاد که بعد از حصول توافق هسته‌ای رخ داد، بازار آتی سکه نیز تحت تاثیر قرار گرفت و با رشد قیمت‌ها و افزایش تقاضا مواجه شد و بر خلاف انتظار و پیش بینی ها صعودی شد، اما همانطور که کارشناسان پیش بینی کردند قیمت این محصول مجددا به مدار نزولی بازگشت.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.