چک برگشتی روال معمولی در بازار شده است

رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: زیان حاصله در صورت تداوم شرایط رکود فعلی، بیشتر از تورم بالا خواهد بود.

عصر بانک؛ابراهیم جمیلی با بیان اینکه کاهش تورم یکی از اقدامات مثبت دولت بود، اظهار داشت: اما کاهش تورم همراه با رکودی که ایجاد شده، مشکل‌ساز خواهد بود.

رئیس خانه اقتصاد ایران افزود: در واقع دولت بین رکود و تورم، تورم را انتخاب کرد و این انتخاب شرایط تولید، بازار سرمایه، تجارت و صادرات را تحت تاثیر قرار داد.

وی ادامه داد: تولید در برابر مشکلات ناتوان بوده و در فروش و گردش پول با چالش مواجه شده و درواقع گردش مالی بخش تولید کند شده است.

جمیلی تصریح کرد: قطعا زیان حاصله در صورت تداوم شرایط رکود فعلی، بیشتر از تورم بالا خواهد بود.

وی تاکید کرد: تورم بالا منجر به بروز فاجعه اقتصادی می‌شود اما از طرفی هم تداوم رکود زیان‌های بیشتری خواهد داشت از این رو لازم است دولت سیاست خروج از رکود را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد تا به هر وسیله ممکن، بازار از رکود خارج شود.

رئیس خانه اقتصاد ایران به افزایش چک‌های برگشتی اشاره کرد و گفت: رکود فعلی، در اعتبار بازار و شرایط اعتمادی که در بازار حکم فرماست تاثیر گذار بوده است که در این راستا شاهد افزایش چک‌های برگشتی هستیم.

وی ادامه داد: درواقع هم اکنون شرایط بازار به گونه‌ای شده که چک‌های برگشتی تبدیل به یک روال معمولی شده از این رو بیشتر، معاملات نقدی جایگزین آن شده است.

جمیلی تاکید کرد: دولت، وزارت صنعت و بانک مرکزی باید با همکاری یکدیگر رکود حاکم را بشکند و بازار را به روزهای رونق خود بازگرداندند.

 

 

/باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.