بانکی‌ها صدرنشین شدند

شاخص بورس تهران در معاملات امروز به رشد ناچیز 25 واحدی اکتفا کرد و در انتظار باقی ماند.

عصر بانک؛بورس اوراق بهادار تهران در معاملات چهارمین روز هفته مانند روزهای گذشته با معاملات کم حجم و بی رمقی روبرو شد و به رشد 25 واحدی شاخص رضایت داد. ادامه رکود اقتصادی و انتظار سهامداران برای انتشار اخبار مثبت سیاسی از دلایل رفتار بورس در روزهای اخیر عنوان می شود.

 

در بازار روز امروز تمایل حقیقی ها به فروش و تمایل حقوقی ها به خرید و عرضه سهم افزایش پیدا کرد و شرکت‌های بانکی مورد اقبال بازار قرار گرفتند و بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند؛ به طوری که در کنار پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، بانک صادرات، بانک خاورمیانه و بانک تجارت از شرکت‌های موثر در رشد شاخص امروز بودند البته این گروه با عرضه حقوقی ها نتوانستد رشد چندانی را تجربه کنند.

 

در این میان شرکت‌های خدمات انفورماتیک، نفت بهران و پتروشیمی شیراز از شرکت‌هایی بودند که با حرکت منفی خود مانع از رشد بیشتر شاخص و ماندگاری آن در کانال 64 هزار واحد شدند. امروز هم کارخانجات قند قزوین، قند اصفهان و بانک خاورمیانه بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و فولاد خراسان، حفاری شمال و نفت بهران از تقاضا فروش برخوردار شدند.

 

توجه سهامداران به اخبار سیاسی روزهای آینده به خصوص اعلام نظر کنگره آمریکا در خصوص برجام، موجب حاکم شدن جو انتظار و سردرگمی در تالار شیشه ای شده و حجم معاملات را تحت تاثیر قرار داده است؛ به طوری که در معاملات امروز تنها 400 میلیون سهم به ارزش 86 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 276 هزار میلیارد تومان افت کرد.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.