بانک مشترک ایران و روسیه تاسیس می‌شود

وزیر انرژی روسیه ضمن درخواست واعظی وزیر ارتباطات برای ایجاد بانک مشترک بین دو کشور گفت: با ارایه طرح های مناسب خط اعتباری 5 میلیاردی راه اندازی خواهد شد که حجم مبادلات افزایش می یابد.

عصر بانک؛در نشستی که امروز به میزبانی وزیر ارتباطات با موضوع «نشست کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای هماهنگی پروژه های زیربنایی بین دو کشور» برگزار شد؛ الکساندر نواک وزیر فدراسیون انرژی روسیه در ابتدای این نشست با تشکر از هیات ایرانی و ریاست این هیات بیان کرد: از اینکه توانستیم شرکت های بزرگ روسی را معرفی کنیم و کشور ایران این فرصت را به ما داده است تشکر می کنیم و امیدواریم که همکاری های دو کشور تا جایی که امکان دارد افزایش پیدا کند.

نواک افزود: ایران مهمترین شریک اقتصادی و بازگانی کشور روسیه است لذا با پتانسیل زیادی که بین دو کشور برای همکاری وجود دارد می توان به اهداف بزرگی در زمینه اقتصادی رسید؛ در اصل کریدور ایران است که ما را با قاره های دیگر متصل می کند و این روابط بین دو کشور قدمت تاریخی دارد که مبتنی بر همجواری دو کشور است.

رئیس هیات روسیه با بیان اینکه با توافق هسته ای باید مذاکرات بین دو کشور افزایش یابد اضافه کرد: امروز وارد مرحله جدیدی از همکاری ها شدیم که روابط بین الملل نیز باید تقویت شود، گفتنی است شرکت های روسی علاقه زیادی برای ورود به بازار ایران دارند که مقامات عالی این شرکت ها امروز داخل این هیات وجود دارند.

وی با اشاره به شرکت هایی که در هیات همراه هستند گفت: این شرکت ها شامل 8 شرکت بزرگ نفت و گاز روسیه شامل مدیران عامل و روسای شرکت‌های گاز پروم، زاروبژ گیالوگیا، روس نفت، گازپروم نفت، زاروبژ نفت، استروی ترانس گاز، باش نفت، روس نفت و گاز استروی و روس گیائولوگیا و همچنین رئیس بانک مرکزی روسیه است.

نواک اضافه کرد: در حال حاضر حجم مبادلات کالاها که بیش از یک میلیارد دلار است، کافی نیست و پتانسیل های زیادی وجود دارد که با زیربنای مناسبی که ایجاد کرده ایم امیدواریم این حجم مبادلات افزایش یابد.

وی همچنین بیان کرد: امیدواریم که با ارائه طرح های مناسب بتوانیم خط اعتباری 5 میلیارد دلاری را افتتاح کنیم و این کار با ایجاد یک بانک مشترک ایرانی و روسی به سهولت خواهد رسید.

وی ادامه داد: دور جدید مذاکرات در ماه نوامبر میلادی در مسکو انجام خواهد شد که امیدواریم تا آن زمان بتوانیم به نتایجی که در نظر داریم دست یابیم.
 

 

/میزان

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.