سحاب صدور بیمه‌نامه‌ها را رصد می‌کند

سرپرست معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: سامانه‌ای تحت عنوان سحاب طراحی شده که تمام بیمه‌نامه‌های صادر شده در سراسر کشور را رصد و ارزیابی می‌کند.

عصر بانک؛حبیب میرزایی سرپرست معاون نظارت بیمه مرکزی، در خصوص تدوین برنامه‌های نظارتی آنلاین در صدور بیمه‌نامه‌ها گفت: یکی از رویکردها و راهبردهای اصلی در ارتقای نظارت و گسترش آن استفاده از ابزار فناوری اطلاعات است.

 
وی در ادامه از طراحی سامانه سحاب خبر داد و گفت: سامانه‌ای تحت عنوان سحاب طراحی و پیاده‌سازی شده است که این سامانه تمام بیمه‌نامه‌های صادر شده در سراسر کشور را با یک فاصله زمانی اندک رصد و ارزیابی می‌کند.
 
میرزایی با بیان اینکه پالایش بیمه‌نامه‌های صادر شده بر اساس شاخص‌های مقرراتی انجام می‌شود اظهار داشت: در واقع بازخورد بیمه نامه صادر شده از طریق ارسال پیامک توسط شرکت بیمه ذیربط منعکس می‌شود و فرد بیمه‌گذار از اصالت بیمه‌نامه صادر شده مطلع می‌گردد که این امر در جلوگیری از صدور بیمه نامه‌های جعلی موثر است.
 
سرپرست معاون نظارت بیمه مرکزی عنوان کرد: توانمندی‌های این سامانه روز به روز توسعه می‌یابد و ما امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم نظارت آنلاین را به کلیه فعالیت‌های شرکت‌های بیمه گسترش دهیم تا این اطمینان حاصل شود که اطلاعات و داده‌های کل صنعت بیمه پالایش شده و قابل اتکا و اصیل باشد.
 
 
/باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.