تقلیل نرخ سپرده قانونی بانک سینا

نسبت سپرده قانونی انواع سپرده های بانک سینا کاهش یافت.

عصر بانک؛ به گزارش روابط عمومی بانک سینا و بنا به اعلام اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی، نسبت سپرده قانونی انواع سپرده های این بانک به دلیل رعایت الزامات، ضوابط و مصوبات ابلاغ شده شورای پول و اعتبار از جمله پایبندی به نرخ سود سپرده ها و تسهیلات؛ به میزان 2 درصد کاهش یافت و معادل 11 درصد تعیین شد.

 

با کاهش این نرخ، مبلغ 3 هزار میلیارد ریال از منابع بانک سینا نزد بانک مرکزی آزاد شد که تجهیز منابع با صفر درصد را برای این بانک به همراه دارد.

در نامه اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی تاکید شده است که این میزان تقلیل تا پایان سال جاری برای بانک سینا نافذ است و تداوم این ارفاق منوط به آن است که بازرسان بانک مرکزی در مراجعه به شعب بانک به موردی از عدم رعایت نرخ ها برنخورند.

بر اساس این گزارش، پیرو بخشنامه شماره 94/37453 مورخ 17 اردیبهشت 94 موضوع ابلاغ دستورالعمل ناظر بر سیاستهای پولی و اعتباری در سال 94 و بر اساس بند 3 از یکهزار و دویست و هشتمین صورتجلسه مورخ 28 مهر 1394 شورای پول و اعتبار، حسب رعایت ضوابط ابلاغی و مصوبات این شورا و اعتبار، نسبت سپرده قانونی برای بانکها و موسسات اعتباری توسط بانک مرکزی در دامنه 10 تا 13 درصد تعیین شده که این نسبت برای بانک سینا با توجه به عملکرد مناسب این بانک از 13 درصد به 11 درصد کاهش یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.