1
0

زنجیره ارزش مدیریت محصولات کارت

۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸کد خبر: 77621
موسسه مالی پس از امکان سنجی، طراحی و تدارک عرضه یک محصول کارتی، اقدام به شناسایی بازار و مشتریان هدف نموده و محصول را به ایشان پیشنهاد می نماید.

عصر بانک؛ محصولات کارت مانند کارتهای نقدی، خرید، اعتباری و هدیه به عنوان یک ابزار پرداخت جهت ارائه خدمات موسسه مالی مورد استفاده قرار می گیرد. این حوزه کسب و کار مراحل مختلف طراحی، تولید، فروش، صدور، بهره برداری و ابطال محصولات کارت را شامل می گردد.

 

انواع مختلفی از کارت در این حوزه پیش بینی شده است که برخی از آنها عبارتند از:

 

کارت اعتباری (Credit Card)


کارت نقدی (Debit Card)


کارت نقدی پیش پرداخت شده (Prepaid Debit Card)


کارت چند منظوره (Multi Use Card)


کارت با موجودی معین (Stored Value Card)


موسسه مالی پس از امکان سنجی، طراحی و تدارک عرضه یک محصول کارتی، اقدام به شناسایی بازار و مشتریان هدف نموده و محصول را به ایشان پیشنهاد می نماید. با درخواست مشتری کارت مورد نیاز وی صادر شده و فعال می گردد. در ادامه مشتری براساس ضوابط مربوطه از خدمات مربوط به این کارت استفاده می نماید و به موازات آن موسسه مالی عملیات مالی و حسابداری خود را انجام می دهد و در صورت نیاز فسخ یا انقضای اعتبار کارت صورت می گیرد. موسسه مالی در کلیه مراحل اجرایی این حوزه کسب‌ و کار ضمن پایش و کنترل مشتری، ریسک عملیاتی و ریسک اعتباری را مطابق با مقررات کمیته بال مدیریت می نماید.

 

/مبنا

مشاهده مطالب مربوط به آموزش بانکداری و پرداخت الکترونیکصفحه نخستمطالب آموزشی
ارسال به دوستان با استفاده از: تلگراملینکدین


» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید




اطلاعات تصویری