هر روز خود را به چالش بکشید

بدانید که همه روزهای کاری تان درخشان و بی نقص نیستند و اگر در انجام کاری ناکام بودید، به خود یادآوری کنید که در خیلی کارهای دیگر عالی بوده‌اید و می‌توانید بر مشکلات پیش‌رو غلبه کنید.

عصر بانک؛به‌طور کلی، مدیران و رهبران نیازی نمی‌بینند که با افرادی که خودشان کارشان را مدیریت می‌کنند، برخورد مدیریتی و مدیر مآبانه داشته باشند، چرا که مطمئن هستند که آنها خود می‌توانند همه چیز را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند و در نتیجه هیچ‌گونه نیازی به کنترل و نظارت بر آنها نیست و استقلال و شخصیت کاری چنین افرادی را باید حفظ کرد. همیشه فهرستی از کارهایی که باید در هر روز انجام دهید تهیه کرده و به همراه داشته باشید. به‌طور مداوم آنها را اولویت‌بندی کنید و پس از انجام هر کدام از آنها به خود جایزه دهید و به یاد داشته باشید که همیشه زمانی را برای تشویق و قدردانی از خود به خاطر فعالیت‌هایتان در محل کار اختصاص دهید.

 

بدانید که همه روزهای کاری تان درخشان و بی نقص نیستند و اگر در انجام کاری ناکام بودید، به خود یادآوری کنید که در خیلی کارهای دیگر عالی بوده‌اید و می‌توانید بر مشکلات پیش‌رو غلبه کنید. پس هیچ‌گاه خود را به خاطر نقاط ضعف خود سرزنش نکنید چون چنین چیزی اصلا وجود ندارد. در همه حال به یاد داشته باشید که به خاطر داشتن کدام توانایی و با هدف انجام چه کاری استخدام شده‌اید، چرا که همین فاکتور، عامل برتری و برگ برنده شماست. غفلت کردن از مزیت رقابتی‌تان به معنای شکست قریب‌الوقوع شما خواهد بود و دیر یا زود شما را از مقام و موقعیتی که دارید ساقط خواهد کرد. اگر یک روز دیدید که هر چقدر هم که تلاش می‌کنید باز هم نمی‌توانید یک فعالیت کاری خاص را انجام دهید، انجامش را برای چند دقیقه یا چند ساعت متوقف کنید و سراغ فعالیت دیگری بروید و پس از انجام موفقیت‌آمیز آن دوباره فعالیت قبلی را از سر بگیرید.

 

در هر فعالیتی که انجام می‌دهید، به دنبال یک یا چند عامل کارآمد و مفید بودن بگردید نه اینکه آن را از روی تکلیف و اجبار انجام دهید. همیشه در ذهن خود به‌کار به‌عنوان یک تفریح و فعالیت شادی‌آور نگاه کنید که باید از آن لذت برد. در این حالت است که ساعاتی که در محل کارتان می‌گذرانید به همان اندازه برایتان لذت بخش است که ساعات حضورتان در خانه و بین اعضای خانواده. همیشه به خود یادآوری کنید که در بهترین حالت، فقط اختیار 50 درصد روابط کاری خود با دیگران را دارید یعنی همان 50 درصدی که در دست شماست.بنابراین اگر دیدید که به‌رغم مدیریت و کنترل کامل این 50 درصد همچنان از کارتان ناراضی و ناخشنود هستید، کارتان را عوض کنید. همیشه خودتان را با انجام کارهایی متفاوت با آنچه در انجام دادن شان مهارت پیدا کرده‌اید به چالش بکشید. این کار شما را از غرور کاذب و یکنواختی در کار نجات می‌دهد و باعث می‌شود تا به‌طور دائم به روز و آپدیت باشید. هیچ چیز بدتر و خسته‌کننده‌تر از انجام کارهای یکنواخت و تکراری نیست.

 

مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی

منبع: Ask Manager.com

/دنیای اقتصاد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.